1.5 maand na huurcontract offerte voor tuinonderhoud

liefthem
Topic Starter

1.5 maand na huurcontract offerte voor tuinonderhoud

#1 , 21 sep 2015 17:07

Wij zouden de kosten aan onderhoud van gras en haag moeten betalen na uittreden van huis op 31 juli 2015
maar nu op 7 september 2015 heeft hij pas offertes aangevraagd voor tuinonderhoud
ik vind dit niet kunnen aangezien het gras onderhalve maand verder heeft kunnen groeien en de haag en onkruid etc

Kan hij dit doen na een periode van 1.5 maand nog?
want de kosten zijn echt hoog tussen de 650 en de 1300 euro :s

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
liefthem
Topic Starter

#2 , 21 sep 2015 17:12

Wij konden de laatste weken dat we er woonden het gras niet afrijden ivm regen trouwens
onkruid was weggedaan maar nu 1.5 maand later staat er onkruid en rekent hij ons dat allemaal aan.
ik vind het niet kunnen na 1.5 maand eigenlijk
dan had hij die offertes maar direct moeten laten maken denk ik dan

LeenW

#3 , 21 sep 2015 17:15

Is er geen plaatsbeschrijving gebeurd bij het verlaten van het appartement zodat u kunt aantonen dat het gras te lang was maar er wel geen onkruid was?

Een tuinbedrijf zit vaak volgeboekt in de zomer, dus zo abnormaal lijkt die vertraging mij niet.

PS: 31 juli - 7 september is geen 1.5 maand

Reclame

liefthem
Topic Starter

#4 , 21 sep 2015 17:18

jawel, daarin staat tuin en haag te betalen
maar hij vraagt de offertes pas aan half september ..
Terwijl het gras maar doorgroeit de haag doorgroeit en er meer werk is en de offertes enorm duur zijn

liefthem
Topic Starter

#5 , 21 sep 2015 17:20

terwijl meneer onze huurwaarborg heeft omdat we 2 maanden moesten bijbetalen wegens te vroeg weggaan
maar iets doen voor ons deed em niet, plafond kwam na beneden 3x komen kijken en zeggen we spreken een datum af maar kwam nooit iets van.
ook schimmel enz.
wij wouden dan overnemers zoeken voor het huis mocht ook niet.

Overeenkomen wou hij ook niet

dus hij wilt echt puur geld krijgen

liefthem
Topic Starter

#6 , 21 sep 2015 17:21

op 14/9 is ook een offerte aangevraagd

LeenW

#7 , 21 sep 2015 17:28

Mss kunt u in overleg met de huisbaas alles komend weekend nog zelf in orde brengen?

chantika

#8 , 21 sep 2015 17:44

Als de haag in de lente was onderhouden, dan moest enkel het gras gemaaid worden. In de zomer worden weinig hagen of bomen gesnoeid. Dus een snoeibeurt juist voor de winter is ideaal. Maar ik weet wel niet over welke haag het gaat. Sommige vragen wel meer onderhoud. Als het gazon onkruid vrij was dan is dit nu nog zo. En of je nu 10 cm gras moet maaien of 20 maakt de prijs niet zeker.

Terug naar “Huren”