De situatie is als volgt: ik ben sinds november 2014 een appartement beginnen huren, dit ging allemaal via een immokantoor aangezien de huurder eigenlijk niks met jet appartement willen te maken hebben. Dus de eigenaars van het pand heb ik ook nooit gezien.
Sinds kort ben ik te weten gekomen dat mijn familiale situatie drastisch zal wijzigen waardoor ik niet anders kan dan weg te verhuizen, het appartement is gewoon veel te klein voor de toekomstige situatie. Ik heb dus begin augustus mijn opzegbrief verstuurd en ben dan opnieuw gecontacteerd geweest door het immokantoor met de melding dat mijn opzeg is ingegaan vanaf 1 september.
Nu zijn ze reeds 2 maanden aan het zoeken naar een nieuwe huurder maar er is altijd wel iets, ik volg het steeds op de voet en er is veel interesse maar de verhuurders komen blijkbaar nooit tot een akkoord met een nieuwe huurder. Ondertussen moet ik wel nog steeds huur blijven betalen! Ik heb het gevoel dat zowel de verhuurders als het immokantoor met mijn kl****n aan het rammelen zijn omdat er bij hen toch geen haast achter zit. Dit terwijl ik wel in een erg nijpende situatie zit en ik het geld van de komende maanden huur maar al te goed kan gebruiken.
Mijn vraag: ik moet nu normaal gezien nog 2 maanden huur betalen (oktober, november) en een opzegvergoeding van 3 maanden betalen. Ook heb ik geen zekerheid dat ik mijn waarborg van 2 maand ooit terugzie (alhoewel ik sowieso van plan ben het appartement in een betere conditie achter te laten als waarin ik het heb aangetroffen). Stel nu dat ik zeg, 'ik betaal niks meer', geen huur en geen opzegvergoeding en mijn waarborg kan me dan gestolen worden! Wat kan er dan eventueel gebeuren? Kunnen ze me voor de rechter slepen? Word dit dan ook gedaan voor ze een bedrag? Het gaat over een bedrag kleiner dan 3000 EUR en mochten ze mijn waarborg houden is het zelf minder dan 2000 EUR.
Dankjewel voor eventuele reacties