Kan ik zomaar weg gaan ?

Magalie1
Topic Starter

Kan ik zomaar weg gaan ?

#1 , 23 sep 2015 13:06

Hallo,

Ik ben van plan om van mijn partner weg te gaan.
Ik ben gelukkig niet getrouwd of wettelijk samenwonend, maar hebben samen een zoontje ( 2j )

Nu, op mijn nieuw verblijfplaats heb ik al kleuterschool en creche kunnen regelen zodat dit al in orde is. Maar wat zijn mijn volgende stappen ?
Kan ik zomaar "ineens" vertrekken ? Ik probeer wel al verschillende keren contact te nemen met CAW voor al mijn vragen maar ik krijg telkens een vaag antwoord dat ik gewoon nog steeds nergens verder sta.

Kan iemand me vertellen hoe de gang van zaken zijn, omwille ik er ook weinig over vind ?

Ik kan ook op geen enkel manier praten met mijn bijna ex-partner omwille hij denkt dat hij de "perfecte" man is..

Kan iemand me helpen ?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#2 , 23 sep 2015 13:24

Tuurlijk kan je zomaar vertrekken. Niemand kan u tegenhouden...
Maar wat is uw vraag precies?
Hoe alles praktisch te regelen?

Koop of huur u een nieuwe woning, verzet uw domicilie, probeer een regeling met uw (ex)partner te treffen ivm uw zoontje, verdeling van eigendom... that's it...

Komen jullie er niet uit zullen juridische stappen onvermijdelijk zijn. Maar probeer er eerst onderling uit te komen.

duma

#3 , 24 sep 2015 09:36

Ik mag hopen dat uw partner samen met u de school gekozen heeft en toestemming heeft gegeven tot inschrijving?
Dit heeft u namelijk niet alleen te beslissen!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”