voorschot huurcontract terugvorderen

eenvraag
Topic Starter

voorschot huurcontract terugvorderen

#1 , 25 sep 2015 19:37

Hallo,

Mijn vraag is we hebben onlangs een appartement gevonden en stond ons aan.
en vroegen aan de huisbaas hoeveel de huurprijs was kregen te horen 550€.
toen kwam er ook nog jaarlijk bedrag bij voor lift,.....allemaal akkoord
ok we waren akkoord dus wouden we het nemen.
we hebben afgesproken en toen we samen kwamen kwam er meer bij kijken.
probleem is dat ik niet aanwezig was alleen mijn man, hij is franstalige begrijpt nederlands maar niet helemaal.
De verhuurder wist ervan.
toen kreeg ik te horen dat er ereloon opmaken overeenkomst,plaatsbezoeken,...290€
ook nog ereloon opmaken plaatbeschrijving 150€
en dan nog ook een brandverzekering voor het gebouw om de 3 maanden 45€, moet hij dit normaal niet betalen?
want heb zelf al een brandverzekering moet ik er nu 2 betalen?
heeft hij recht om deze bedragen te vragen,dit zijn wel overdreven bedragen?
zelf huren we nu bij immo bureau heb in het algemeen 105€ betaald voor plaatsbeschrijving ,...
mijn man heeft het helemaal anders begrepen.
toen zei de verhuurder een voorschot te geven van 550€.
mij man heeft deze bedrag betaald en ook getekent voor akkoord
moest ik nu dit niet willen huren kan ik de voorschot terugkrijgen?
AUB IK HOOP MEER UITLEG VAN IEMAND TE KRIJGEN DRINGEND
want normaal begin oktober zullen we de huurcontract tekenen.

met vriendelijke groetten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 26 sep 2015 00:11

Door het voorschot te geven, kan men stellen dat u impliciet akkoord bent gegaan met het contract, en dus nu niet meer terug kan.

De kosten die in het voorschot inbegrepen zijn, zijn inderdaad niet allemaal voor. Kosten voor opmaken overeenkomst en plaatsbezoeken zijn voor de verhuurder, net als de brandverzekering voor het gebouw. Dit vraagt u terug in een AS, waarbij u stelt dat als hij dit niet uit vrije wil terugbetaald, u dit zal afhouden van de huur.

sloeberken

#3 , 26 sep 2015 08:18

De overhandiging van een huurwaarborg is geen wezenlijk bestanddeel van een huurovereenkomst. De huurovereenkomst komt tot stand door een loutere wilsovereenstemming van de huurder en verhuurder nopens de essentiële bepalingen, met name het verhuurde goed, de prijs en de duur. Inontvangstneming van een voorschot op de huur tegen afgifte van een kwitantie geldt als buitengerechtelijke bekentenis van het bestaan van een mondelinge huurovereenkomst.”
Zie: Vred. Halle 19 januari 2005, Huur 2005, 144.
Niet spreken van huur, anders geef je het zelf toe.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”