Het is gebruikelijk dat medische kosten buiten alimentatie vallen. Deze vallen dus onder de uitzonderlijke kosten, en dienen verrekent te worden zoals in het vonnis, wat meestal elks de helft zal zijn. Aangezien de kinderen bij u ten laste zijn, dient de vader enkel de helft te betalen van wat u zou moeten betalen, dus de helft van het remgeld, of zelfs niets indien dit gedekt wordt een hospitalisatieverzekering. U dient dus het hele bedrag terug te betalen min de helft van het remgeld, of alles indien gedekt (of te laten verekenen met andere kosten of alimentatie).
Maar die "verblijfsuitgave'" kan je vergelijken met de kosten die jij ook doet als de kinderen bij jou verblijven. zoals eten, drinken, zakgeld, huisartsbezoek en gewone medicatie (voor de gebeurlijke griepjes etc..)
Neen, medische kosten zijn altijd uitzonderlijke kosten. Bovendien wordt een groot deel hiervan terugbetaald door de mutualiteit, en dient de persoon waar de kinderen ingeschreven zijn deze in te brengen, en het saldo terug te betalen. Ik zou het omgekeerde argument zelfs beter begrijpen, namelijk dat zulke kosten inbegrepen zijn in de alimentatie, en bijgevolg de ouder die alimentatie betaalt alle medische kosten kan terugvragen (niet dat ik dit doe, ik verdedig nog altijd de gelijke verdeling van deze kosten). Maar uw argument? Niet doordacht.