Help... alimentatie krijg ik niet!

Tikamya
Topic Starter

Help... alimentatie krijg ik niet!

#1 , 28 sep 2015 14:16

Hallo...
Ik weet niet goed waar te beginnen. 2 jaar geleden zijn mijn vriend en ik uit elkaar gegaan (werkte niet, alcoholist, agressief...) na een relatie van 10 jaar. We hebben 4 kinderen samen. We waren mondeling overeen gekomen dat ik geen alimentatie wilde, zolang hij wel interesse bleef tonen in de kinderen, begaan zou blijven bij hun welzijn en af en toe financieel hielp... Na 1 jaar wachten en niets horen of zien, was ik het beu. Ik stapte naar een advocaat... eiste een omgangsregeling en alimentatie... Hij kwam niet opdagen bij de familierechtbank en werd bij verstek veroordeeld. Vanaf april 2015 500 euro per maand aan alimentatie en 1 zaterdag per maand bezoekrecht. Hij kreeg een maand om verzet aan te tekenen... Dit is nu al een maand voorbij en mijn advocaat ging een gerechtsdeurwaarder inzetten voor de achterstallige alimentatie...
En nu? Ik krijg nog steeds geen euro alimentatie en van mijn advocaat hoor ik niks!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 sep 2015 14:18

Zelf initiatief nemen om contact te krijgen met uw advocaat?

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 28 sep 2015 14:19

Zou het vonnis reeds betekend zijn aan je ex?

Reclame

Tikamya
Topic Starter

#4 , 28 sep 2015 14:56

Mijn advocaat antwoord me steeds met hetzelfde... zijn secretaresse werd ontslaan en moet nu tijdelijk zelf zijn dossiers bijhouden en "als hij iets weet, laat hij het mij meteen weten"
Vonnis werd inderdaad betekend aan mijn ex...

Tikamya
Topic Starter

#5 , 28 sep 2015 15:00

Maar mijn ex leeft van een werkloosheidsuitkering... en moet hij dan alimentatie betalen? Hij heeft momenteel een achterstand van 3000euro.

Tikamya
Topic Starter

#6 , 28 sep 2015 15:01

Bovendien mag hij de kinderen 1 zaterdag per maand zien en dit doet hij ook niet. Wat kan ik hiertegen doen?

duma

#7 , 28 sep 2015 15:47

Elke keer, een kwartier nadat hij zich moest aanbieden om de kinderen te komen halen, maakt u hiervan melding bij de politie. U vraagt hiervan ook de meldingsnummer. Na een aantal meldingen, stapt u terug naar de rechtbank om de verblijfsregeling (die nu al miniem is) te laten aanpassen aan de realiteit en tegelijk vraagt u een verhoging van de alimentatie, gezien de kinderen méér bij u verblijven dan voorzien in de initiële verblijfsregeling.

Het al dan niet hebben van een werkloosheidsuitkering heeft geen invloed op het moeten betalen van alimentatie. Dat is een van de weinige schulden waar de staat zéér duidelijk in is en die ALTIJD betaald moeten worden.

Als uw advocaat niet voldoende reageer; schakel dan om te beginnen zelf DAVO al in.

Tikamya
Topic Starter

#8 , 28 sep 2015 16:31

Een kwartier nadat hij zich "moest" aanbieden... in het vonnis staat: hij ZAL de kinderen 1 dag per maand bezoeken in een ruimte van het CAW. Nergens staat er ee vaste dag of tijdstip vermeld? Kan ik dan alsnog naar de politie?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 28 sep 2015 18:25

Staat daar geen dag bij ...
Mogelijk wel dat er in samenspraak met partijen en CAW steeds een dag wordt aangegeven?
Is daar door u en of door hem al contact geweest met CAW om dat te bespreken?

Tikamya
Topic Starter

#10 , 08 okt 2015 14:51

Neen er staat geen dag bij... mijn advocaat heeft mij aangeraden om het zo te laten.
De gerechtsdeurwaarder zou nu loonsbeslag uitvoeren, maar heb hier nog niets van gezien en de advocaat weet blijkbaar ook niet veel over wanneer ik eens een euro te zien krijg :-/

Terug naar “Echtscheiding”