Einde huur, plaatsbeschrijving "extra kost"

NickyL
Topic Starter

Einde huur, plaatsbeschrijving "extra kost"

#1 , 30 sep 2015 19:00

Hallo,

Ik heb een vraagje ivm een 'extra kost' die ik moet betalen op de plaatsbeschrijving.
Mijn vriendin en ik hadden een huis (uit de hand) gehuurd, nooit problemen mee gehad tot vandaag.
Onze verhuurder werkte met jaarcontracten en was perfect voor ons, echter is er met pen NADAT wij een huurcontract getekend hadden nog 'vlug' wat bijgeschreven.
namelijk en ik quoteer
"Voor de huurder geldt, voor deze plaatsbeschrijving. Bij vertrek binnen de 3 jaar, wordt een kost van 200 EURO betaald aan de verhuurder."

dit is echter niet extra getekend door ons beide.
Geld dit uberhaupt wel, want we hebben tenslotte bij aanvang van het contract de plaatsbeschrijving al moeten tekenen?

Ik kan eventueel ook een kopie uploaden voor verduidelijking.

Ik hoor graag enig advies!
alvast bedankt!
Nicky

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 30 sep 2015 19:35

Wat is bijgevoegd nadat u getekend heeft, geldt niet voor u. Zomaar voorwaarden toevoegen achteraf is uit den boze. Die 200€ moet u dus niet betalen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 sep 2015 20:18

U hebt een exemplaar waar dat dus niet opstaat?
De tekst staat onder uw handtekening op beide exemplaren?
Of is de tekst er tussen gezet???en ook op beide exemplaren?

Jaarcontracten?? hoelang

Reclame

NickyL
Topic Starter

#4 , 30 sep 2015 20:27

Dat is aan tafel getekend geweest onderaan elke pagina, en toen is dat er nog snel bijgeschreven na dat we getekend hadden. Dit staat gewoon tussen in bijgeschreven en niet nog eens extra afgetekend.
Ze zei toen dat ze nog een klein puntje vergeten was.. Maarja dat kleine puntje kost nu plots 200€.

En jaar contracten ja sinds 1jan vorig jaar, dit kwam voor ons perfect uit omdat we naar een eigen woning aan het toewerken waren.

sloeberken

#5 , 30 sep 2015 20:34

Als er geld gevraagd word voor een plaatsbeschrijving, heb je recht op een copy van de factuur.
Dit moet door beiden betaald worden, dus 1/2 door huurder en 1/2 door verhuurder.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

NickyL
Topic Starter

#6 , 30 sep 2015 20:49

Dit is geen factuur, we hebben al eens betaald voor die plaatsbeschrijving bij intrede, dit is echter door de verhuurders zelf gedaan en niet door een expert.

sloeberken

#7 , 30 sep 2015 21:36

En dan 200€ vragen dat is dan 400€, zou ik niet mee akkoord gaan. Denk niet dat dit kan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#8 , 01 okt 2015 10:59

Handgeschreven aanpassing aan een gedrukt contract zullen zonder paraaf of handtekening nooit aanvaard worden in de rechtbank.

Terug naar “Huren”