vergoeding bij overslaan bezoekrecht?

Unigirl
Topic Starter

vergoeding bij overslaan bezoekrecht?

#1 , 01 okt 2015 21:10

Mijn echtgenoot heeft een tweeling van 14j met zijn ex. De bezoekregeling is om de 2 weken een weekend en de helft van de vakanties.
We hebben samen een zaak waarbij we van september tot maart vaak weekends werken (soort marktverkoop).

in samenspraak met zijn ex werden in september 2 bezoekweekends overgeslaan, 1 op vraag van ons en 1 op voorstel van zijn ex omdat ze de afstand te ver vond als de meisjes mee zouden moeten met ons.

Nu krijgen wij een verzoek tot extra vergoeding die ze wil voor die 4 extra dagen. We wilden niet dwars doen en stelden een eenmalig bedrag voor. Nu wil ze dat bedrag ook retro-actief voor alle dagen dat zij ze extra gehad heeft in het verleden en geeft ook aan dat ze niet meer zal accepteren dat bezoekweekends worden overgeslaan.

Ik dacht dat de bezoekweekends een recht waren en geen plicht (mijn eigen vader heeft me nooit enig weekend gehaald ondanks de regeling en mijn moeder heeft dat altijd aangegeven dat dat zijn recht was).
Moeten wij mee in die eis? Deze afspraken zijn al in augustus gemaakt en toen was het voor haar geen enkel probleem, nu dus blijkbaar wel.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 01 okt 2015 21:52

Deze zijn inderdaad geen plicht. Wel is het zo dat indien deze vaak worden overgeslagen, zij aan de rechter kan vragen om de omgangsregeling aan te passen aan de realiteit, en bijkomend de alimentatie te verhogen. Maar in eerste instantie zou ik niet ingaan op haar eis. Wel zou ik aanraden om niet zomaar deze momenten niet te laten doorgaan, maar eerder te verplaatsen (zie mijn eerste waarschuwing).

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 okt 2015 23:44

Zowiezo is er maar een van jullie en een door toedoen van ex ...

PS bezoekrecht is sedert 1995 en zeker sedert 2006 niet meer van toepassing is omgangsrecht en co-ouderschap.
'Kinderkens' van 1995 zijn nu al meerderjarig 8_)
Voor de rest zie @ Turaki.

Misschien eens met haar bellen ( gesprek opnemen) zodat afspraak in augustus en ook haar vraag van te ver mooi op band staan.
Haar daarna uitleggen dat u zich soepel opstelt als zij weer eens een wijziging aanvraagt ...
Want wat u met de kinderen doet tijdens uw weekend doet er niet toe.

Ik ken iemand - wel jaren geleden die met zijn kinderen met de Concorde naar USA vloog voor voetbalmatch en terug in één week-end.(vertrek vrijdag aankomst zondagavond.)

Reclame

Madeliefje35

#4 , 04 okt 2015 08:02

Bij ons in het vonnis is het ook zo dat als wij de kinderen niet ophalen voor een weekend, wij ook een extra vergoeding betalen per maand.

Terug naar “Echtscheiding”