Mijn echtgenoot heeft een tweeling van 14j met zijn ex. De bezoekregeling is om de 2 weken een weekend en de helft van de vakanties.
We hebben samen een zaak waarbij we van september tot maart vaak weekends werken (soort marktverkoop).
in samenspraak met zijn ex werden in september 2 bezoekweekends overgeslaan, 1 op vraag van ons en 1 op voorstel van zijn ex omdat ze de afstand te ver vond als de meisjes mee zouden moeten met ons.
Nu krijgen wij een verzoek tot extra vergoeding die ze wil voor die 4 extra dagen. We wilden niet dwars doen en stelden een eenmalig bedrag voor. Nu wil ze dat bedrag ook retro-actief voor alle dagen dat zij ze extra gehad heeft in het verleden en geeft ook aan dat ze niet meer zal accepteren dat bezoekweekends worden overgeslaan.
Ik dacht dat de bezoekweekends een recht waren en geen plicht (mijn eigen vader heeft me nooit enig weekend gehaald ondanks de regeling en mijn moeder heeft dat altijd aangegeven dat dat zijn recht was).
Moeten wij mee in die eis? Deze afspraken zijn al in augustus gemaakt en toen was het voor haar geen enkel probleem, nu dus blijkbaar wel.