Beste,
Onmiddellijk na de geboorte van onze dochter heeft mijn ex partner mij en het kindje bij mijn moeder afgezet.
Het huis was zogezegd nog niet kindvriendelijk, maar hij was nooit van plan om ons in huis te nemen. We hebben officieel nooit samengewoond en zijn ook niet getrouwd. Nu weet ik dat hij tijdens mijn zwangerschap al een andere relatie had en mij wou misleiden dat we nog een relatie hadden zodat ik mijn toestemming zou geven dat hij haar kon erkennen.
Nu is het zo dat ik geen contact meer wil met hem, maar hij mag het kindje komen bezoeken mits hij een dag en uur geeft, dat spreekt hij af met mijn moeder mits ik daar nu woonachtig ben.
Nu was het zo dat mijn dochter van 1 maand tijdens zijn laatste bezoek erg onrustig was en aangelegd wou worden voor een voeding, ook al had ik ze 5 minuten voor zijn aankomst nog aangelegd en stuurt hij een sms naar mijn moeder met als dreiging dat hij mij moet zien of dat hij naar de rechtbank zal stappen en dat ik met opzet de baby niet zou gevoed hebben zodat ze snel zou beginnen huilen zodat hij geen tijd met haar kan doorbrengen.
De dreigementen beginnen al, ook al laat ik hem zijn dochter bezoeken en heeft hij sinds ze hier een maand is slechts 1 pak pampers voor haar gekocht omdat ik het vroeg.
Ik vrees dat er mij problemen staan te wachten ... Wat kan ik het beste doen met dergelijke beschuldigingen en dreigementen ?
Naar een advocaat gaan ? De politie informeren ?
Zou ik hem bezoekrecht ontzeggen zou ik het begrijpen maar dit is het geval niet en daar heb ik bewijs van via sms.
Dank u voor uw tijd.