EInde huurcontract kot

R.W
Topic Starter

EInde huurcontract kot

#1 , 04 okt 2015 18:20

Hoi allemaal,

Ik had een vraagje met betrekking tot het huurcontract van mijn kot. Het betreft een huurcontract voor 12 maanden, met maandelijkse betaling van de huur. In het contract wordt echter vermeld, dat het kot minstens 3 weken voor de einddatum in oorspronkelijke en nette toestand achtergelaten moet worden. Is het in dat geval toegestaan voor de laatste maand de volle huur te vragen, of zou ik 3 weken huur terug moeten krijgen?

Ik hoor graag wat jullie hierop te zeggen hebben.

Groetjes!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 04 okt 2015 20:29

ik vermoed dat dit een onwetige clausule is. Want hoe kan je nu het pand 3 weken eerder moeten verlaten als je contract tot het einde van de maand loopt? Je betaalt immers voor het genot van dat pand voor de volle hele maand. Overigens plaatsbeschrijving kan echt pas de laatste dag gemaakt worden als je het pand verlaat. En niet 2 weken eerder . Ofwel duurt het contract slechts 11 maanden en verlaat je het pand de laatste dag van die 11e maand. Is dit kot via een privépersoon gehuurd?

asperger
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 okt 2015 20:37

Wat een geluk dat men het kot niet moet verlaten vooraleer de huur in gaat.
Alleszins: dergelijke clausule is ongeldig, maar citeer je hem wel correct?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

R.W
Topic Starter

#4 , 04 okt 2015 22:32

Dank voor de reacties.

@ Asperger, haha inderdaad het had nog erger gekund ;).

Maar het staat inderdaad zo in het contract. Het is iets waar ik overheen gelezen heb tijdens het doorlezen en tekenen van het contract. Een week bijvoorbeeld had ik nog wel geaccepteerd,maar 3 weken gaat naar mijn inziens te ver en ik had daarbij inderdaad een zelfde redenering als Eylis. Het is trouwens inderdaad een kot dat via een privé persoon is gehuurd. Dus ik zal hem tegen die tijd vragen welke van de twee opties hij liever heeft.

Nogmaals bedankt, en fijne avond!

Terug naar “Huren”