raad gevraagd:Waterafrekening zonder contract

dalini
Topic Starter

raad gevraagd:Waterafrekening zonder contract

#1 , 06 okt 2015 12:53

Hallo,ik ben op zoek naar wat hulp ivm met een eindafrekening van water.
Ik woonde van 09/2014 tot 12/2014 in een huurwoning,waar ik bij ging inwonen bij een kennis.
Toen ik er wegging bleef(op aanraden van ocmw)mijn domicillieadres er echter wel staan tot 08/2015.
Nu krijg ik een eindfactuur van 09/2014 tot 09/2015 omdat ik nu water aanvroeg in mijn nieuwe woning.
Ik heb nooit een contract getekend ivm waterlevering.De overblijvende inwonenden betaalden nooit hun waterfactuur(ik betaalde aan hen),en stopten ook hun huur te betalen vanaf 03/2015(.daarvoor werd ik al gedagvaard en moet ik(onterecht) nu samen 7000 euro betalen.)
Ik vroeg me af of ik iets kon doen om die waterfactuur te vermijden?
ik heb enkele bewijzen(ocmwaanvraag,telenetfactuur,loonfiche,)met een ander adres op van na ik er weg was.
Het zou veel betekenen moest iemand me willen helpen,ik kan nl geen advocaat betalen aangezien ik al in de schulden zit.
Dank bij voorbaat.. Koen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 06 okt 2015 14:06

Misschien eerst eens gaan spreken met dat OCMW.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 okt 2015 15:54

Dat kan je voorhebben als je domiciliefraude pleegt.

Reclame

Sirkii

#4 , 06 okt 2015 22:18

Had jij dat huurcontract alleen ondertekend en onderverhuurd aan "vrienden" die daar niet gedomicilieerd waren?

Hadden jullie samem het huurcontract ondertekend en waren alle bewoners daar gedomicilieerd en waren er (schriftelijke) afspraken over de verdeling van huurgeld en kosten? Hier heb je een sterke zaak om zelf te procederen (met pro-deo advocaat als je aan de voorwaarden voldoet) Daar je daar gedomicilieerd bleef zal je wel tot je officiele verhuisdatum je overeengekomen deel van de huur en kosten moeten betalen.

Als jij hoofdelijk (=alleen) alle overeenkomsten aanging en "in t zwart" onderverhuurde dan staat het er voor u slecht voor. Is in dat geval de huur al opgezegd?

Wie heeft op 9/15 het water overgenomen? Een nieuwe huurder of je medehuurders?

Uw financiele consequenties hangen sterk af van de bewijsbare overeenkomsten. Trouwens "raar" dat het OCMW domiciliefraude aanried...

Neem in ieder geval actie afhankelijk van de exacte situatie.

sloeberken

#5 , 07 okt 2015 09:08

Reeds ondervonden dat OCMW niet terug schrikken, om zwakke mensen domicilie fraude te laten plegen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”