Vakantiegeld afgehouden van loon

Raf Koolen
Topic Starter

Vakantiegeld afgehouden van loon

#1 , 01 aug 2008 13:15

Beste,

Ik heb in 2007 volledig gewerkt als voltijds bediende bij firma X.
Ik heb mijn ontslag daar gegeven en 13 mei ben ik begonnen bij firma Y als voltijds bediende. Firma X heeft mij mijn klein stukje loon, mijn enkel en dubbel vakantiegeld uitbetaald, geen probleem.

Nu op 1/08/08 ontvang ik bij firma Y maar een klein beetje loon, waarvan ze zeggen dat dat normaal is vermits het vakantiegeld nu al "geregeld" is.

Is dit normaal?
Ik vertrek namelijk maandag op vakantie en krijg vandaag te horen dat ik maar een klein beetje van mijn loon krijg...mooi is dat...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 04 aug 2008 11:31

“Art.9...Voor de hoofdarbeiders...mag de Koning in de door Hem bepaalde gevallen en onder de door Hem vastgestelde voorwaarden een andere basis of wijze van berekening voorschrijven dan deze welke bepaald zijn bij het vorig lid...”(28 JUNI 1971. - Wetten betreffende de jaarlijkse vakantie van de werknemers)

“Art.38.De werkgever betaalt aan de bediende...die vakantie neemt :1° de normale bezoldiging in overeenkomst met de vakantiedagen;2° per maand in de loop van het vakantiedienstjaar gepresteerde of daarmede gelijkgestelde dienst, een toeslag die gelijk is aan 1/12 van 92 pct. van de brutowedde der maand waarin de vakantie ingaat...”(30 MAART 1967. - Koninklijk besluit tot bepaling van de algemene uitvoeringsmodaliteiten van de wetten betreffende de jaarlijkse vakantie [van de werknemers).

De werkgever die de bediende tewerkstelde tijdens het vakantiedienstjaar betaalt hem het vakantiegeld verschuldigd voor de bij hem verrichtte prestaties,bij het beëindigen van de arbeidsovereenkomst.De nieuwe werkgever betaalt de rest van het vakantiegeld bij het nemen van de vakantie.

Reclame

Terug naar “Andere”