Verplichting verhuurder bij nieuwbouw

15266
Topic Starter

Verplichting verhuurder bij nieuwbouw

#1 , 11 okt 2015 15:02

Hallo,

Begin dit jaar heb ik een nieuwbouwappartement gekocht. Inmiddels heb ik de keuze gemaakt zelf naar het buitenland te verhuizen, en dit appartement te verhuren. De afwerking zal voorzien zijn rond december 2015.
Nu betreft mijn vraag het volgende: Er mag wegens nieuwbouw ten vroegste geschilderd worden rond december 2016.
Hoe ik het zie, heb ik 2 keuzes: 1. ofwel vraag ik mijn huurders te schilderen op mijn kosten of 2. ik laat een professional komen om de werken op mijn kosten uit te voeren.
Echter gedurende de tijd die optie 2. inneemt, zou het appartement niet bewoonbaar zijn.
Dien ik daarvoor mijn huurders te vergoeden, nl een bedrag per dag dat zij ergens anders moeten intrekken?
Omdat het nu eenmaal nieuwbouw is, kan ik er zelf niet aan doen dat ik het appartement niet in 100% volledige staat (zijnde geschilderd) overlaat vanaf dag 1.

Wat denken jullie?
Vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 okt 2015 16:23

Met een aangepaste verf (ademende) kan je wel schilderen na één jaar. Informeer eens bij een professioneel schilder.
Ik heb professioneel bijna 30 jaar verbouwingen gedaan in appartementen en huurhuizen. Om de boel proper te kunnen verhuren, werd er telkens een eerste maal geschilderd, en dat was soms al na een paarmaanden herstel van de bepleistering. Nooit problemen mee gehad.
Laatst gewijzigd door mava105 op 11 okt 2015 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.

eylis

#3 , 11 okt 2015 16:24

Het jaar dat hij "ongeschilderd" moet wonen is geen "verminderd woongenot" voor de huurder. De muren zijn gewoon wit. Het enige wat vervelend is, is dat er na een jaar geschilderd moet worden. Overleg met de huurder en stel hem bijvoorbeeld 2 formules voor: ofwel stuur je na een jaar de schilderploeg en dan verminder je de huur van die maand met 1 week huur. (voor de overlast) Ofwel schildert de huurder zelf na een jaar het appartement. Jij koopt de verf aan en je laat hem daarvoor in ruil een maand gratis wonen in. Als ie het een beetje slim aan boord legt, schildert hij het op een week tijd en kan hij 3 weken gratis wonen (voor het werk dat hij verricht heeft). Wel zorgen dat er iemand de staat van het geleverde werk kan komen bekijken (of hret wel fatsoenlijk geverfd is) voor jou en de foto's ervan toe te voegen aan de plaatsbeschrijving. Meld ook aan de huurder dat er iemand de staat komt opnemen van schilderwerk.

Reclame

15266
Topic Starter

#4 , 11 okt 2015 22:45

Bedankt!!

sloeberken

#5 , 12 okt 2015 09:19

Zou toch voorzichtig zijn, met de huurder zelf te laten schilderen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Tope

#6 , 12 okt 2015 17:47

Inderdaad, als de huurder een "kladschilder" blijkt te zijn dan heb je uiteindelijk wellicht nog veel extra werk en kosten om alles terug in een ordentelijke staat te brengen.

Terug naar “Huren”