Situatieschets:
Ik ben sinds 2005 uit de echt gescheiden van van ex-man. Wij hebben een dochter gemeen die inmiddels 13 jaar oud is. Destijds kozen wij voor co-ouderschap. Dit bleek toen de "juiste" oplossing.
Inmiddels, 8 jaar later, zijn wij beiden hertrouwd en hebben onze respectievelijke gezinnen verder uitgebreid. Mijn dochter zou nu, om welbepaalde redenen Eigen aan de nieuwe gezinssituatie bij haar vader, vast bij mij willen komen wonen. Ze zou wel nog 1 weekend op 2 en tijdens de helft van de vakanties naar haar vader willen gaan.
Ik heb hieromtrent volgende vragen:
1. Hoe regelen we dit? Kan dit gewoon door een onderling akkoord op papier te zetten dat beide ex-echtgenoten ondertekenen? Moet dit voor een advocaat of notaris gebeuren? Of nog moet ik hiervoor naar de rechter stappen?
2. De situatie is op dit ogenblik tamelijk ernstig. Kan ik zomaar beslissen om mijn dochter vanaf vandaag bij mij te houden? En dus het co-ouderschap zelf te verbreken? Zonder onderling akkoord of zonder gerechterlijke beslissing? Hoe moet ik het dan wel correct doen?
Alvast bedankt op voorhand.