Fout in mijn voordeel in afrekening immo, komen er nu op terug

lucy123456
Topic Starter

Fout in mijn voordeel in afrekening immo, komen er nu op terug

#1 , 12 okt 2015 17:26

Goeiemiddag, ik heb het volgende aan de hand. Begin dit jaar had ik de huur van een appartement opgezegd. Alles was ok, maar ik moest een maand wederopzegverhuring betalen, dit mocht van de waarborg afgaan. Ik had ook gevraagd om dan de laatste maand huur van de waarborg te nemen, zodat dit effen was en was ok. Eind juni ben ik samen met de immo terug gegaan in het appartement (huur liep toen af) en er was geen schade, alles was in orde.
De immo stort echter enkele weken later toch nog een maand huur terug van de waarborg. Dus ik heb dit ook niet gemeld aan hen.

Vorige maand belde de eigenaar om te zeggen dat het niet klopte en ik nog een maand moest betalen aan hen. Ik heb hen naar de immo verwezen die ook mijn afrekening gemaakt hebben.
Nu zijn we half oktober en sturen ze ineens een mailtje van de immo, dat ik toch die maand moet teruggeven. Ze doen zelfs de moeite niet om een deftige brief of dergelijke te sturen. Dat terwijl ik het appartement goed heb achtergelaten (beter dan het was) en altijd op tijd betaald heb.

Kan dit zomaar? Moet ik dit nu zonder boe of ba gewoon terugstorten?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 12 okt 2015 19:17

heb je bij de stopzetting van het( contract op papier een gedateerde duidelijke verrekening gekregen van alle nog te betalen kosten en schulden? Want op deze manier is het zeer vaag en eigenlijk woord tegen woord?

lucy123456
Topic Starter

#3 , 12 okt 2015 20:13

Ja, die heb ik gekregen. via mail... daar staat bij huurachterstal 'niet van toepassing' , zoals bij de rest waar ik niets meer moest betalen...

4. Afrekening algemene onkosten :

niet van toepassing

5. Ruimen van aalput :

niet van toepassing

6. Huurachterstal :

niet van toepassing

7. Wederverhuringsvergoeding :

Huurster vertrekt in de loop van het 3de jaar.
>>> Zij dient aldus 1 maand wederverhuringsvergoeding te betalen. € 602,10

8. Indexaanpassing :

niet van toepassing

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 12 okt 2015 20:17

Ja. Wat men verschuldigt is moet men betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Turaki

#5 , 13 okt 2015 09:50

U heeft door een fout geld gekregen dat niet van u was, en u moet dit teruggeven op eenvoudige vraag. Dus een mailtje is voldoende.

Terug naar “Huren”