Afrekening syndic kosten - facturen volledig doorgerekend

annso
Topic Starter

Afrekening syndic kosten - facturen volledig doorgerekend

#1 , 04 okt 2014 08:55

In ons huurcontract staat dat er elk jaar door de eigenaar een afrekening gemaakt zou worden met de werkelijke kosten die aan de huurder doorgerekend zullen worden. Na 2,5 jaar huren kregen we een eerste afrekening toegestuurd. Zijn we verplicht de kosten die betrekking hebben op 2012 te betalen?

Ook worden alle kosten volledig doorgerekend aan de huurders: verzekering blokpolis € 1.847, herstelling aan de lift € 1900 + € 2300, herstelling garagepoort € 480
Kan dit zomaar? Ik dacht dat enkel de onderhoudskosten aan liften en garages aan de huurder doorgerekend werden...

Kan een huurder gevraagd worden een verzekeringspolis te betalen voor een gebouw dat zijn eigendom niet is? Wij hebben uiteraard een brandverzekering afgesloten voor het appartement dat wij huren

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 okt 2014 09:32

Verzekering kan niet. Herstellingen kunnen wel als ze tot het gewone onderhoud behoren, of als de schade door een onbekende bewoner werd gemaakt.
En ja , een factuur van 2012 moet nog betaald worden

nancydr

#3 , 13 okt 2015 09:41

Heb hetzelfde probleem, ik woon in een gebouw (bwj 2011) met 12 app., de eigenaar wil alles doorrekenen aan de huurders. Bij mij wordt een vervanging van een veer van de garagepoort aangerekend. Uitleg eigenaar : "is een onderhoudskost wegens slijtage door veelvuldig gebruik. Zal dus in de toekomst nog herhaald worden. Is kost van gebruik, dus voor huurder."
Klopt dit?
Alvast dank

Reclame

sloeberken

#4 , 13 okt 2015 10:06

Slijtage is voor de verhuurder, en geen onderhoudskost.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”