Huurwaarborg onderverhuur.

Dredd
Topic Starter

Re: Huurwaarborg onderverhuur.

#16 , 13 okt 2015 10:19

Bedankt voor alle info.

Momenteel verloopt alles nog tamelijk goed dus ik voorzie geen echte problemen.
Ik wilde me vooral goed informeren aangezien ik er inderdaad van op de hoogte was dat de constructie niet slim opgezet was.
Mijn naiviteit van 2 jaar terug speelt me parten denk ik. Nu ben ik veel beter geïnformeerd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Dredd
Topic Starter

#17 , 13 okt 2015 10:22

De constructie die je opgezet hebt is totaal onwettig, hopelijk verloopt alles zoals het hoort. Kan u maar 1 raad geven voor de toekomst, doe dit niet zoals dit.
Dit zal zeker niet meer gebeuren.
Vandaar dat ik ook graag alles zo snel mogelijk achter me wil laten. Momenteel ben ik zelfs bereid om de laatste maand geheel zelf te bekostigen om verdere problemen te voorkomen.
Ik had me indertijd beter goed geïnformeerd, maar helaas. Ik was toen nog te naïef.

Dredd
Topic Starter

#18 , 13 okt 2015 10:26

Misschien schets ik best ook een ruimer beeld van de situatie:
- Ik huur een gehele woning.
- De mensen die er ook inwonen betalen maandelijks huur aan mij (feitelijk in het zwart) en hebben ook hun waarborg gestort aan mij. Beide stort ik dus door naar de huisbaas.
nee. Zij huren wettelijk 'in het wit', niet in het zwart. Alleen is er geen geschreven huurovereenkomst.
- Deze mensen hebben geen contract met mij, enkel een mondeling akkoord dat ze alles storten aan mij.
dus hebben ze een huurovereenkomst.
- Op hun storting staat vermeld waarvoor het geld bedoeld is. Huur voor (maand) of Vaste kosten (maand).
- Ze huren geen afzonderlijk deel van de woning. Ze gebruiken de dus gehele woning en hun enige privé-vertrek is in feite hun slaapkamer waar ik puur uit beleefdheid niet binnenkom tenzij met hun toestemming. Contractueel gezien zijn deze kamers echter ook van mij.
Nee. Wettelijk zal je strafbaar zijn als je in hun privé-vertrek binnengaat zonder hun toestemming. Wegens EVRM art. 8: 1. Een ieder heeft het recht op respect voor zijn privé leven, zijn familie- en gezinsleven, zijn woning en zijn correspondentie.

Contractueel zijn die kamers voor jou en mondeling, ook contractueel, heb je dat recht terug afgestaan.

Ik had begrepen dat onderverhuur wil zeggen dat je een afzonderlijk deel van een woonplaats verhuurt. In mijn situatie is dit niet het geval.
Toch wel.
Ok, bedankt voor alle info JPV.

Momenteel zijn er geen echte spanningen dus ik zie alles nog wel goed komen.
Ik wilde me vooral goed informeren naar wat kan en wat niet kan. Liefst wil ik zo snel mogelijk mijn huidige woonsituatie achter me laten.

Reclame

Terug naar “Huren”