Dagvaarding zonder voorafgaande briefwisseling

Scooterguy
Topic Starter

Dagvaarding zonder voorafgaande briefwisseling

#1 , 07 okt 2015 06:28

Enkele weken geleden kreeg ik ineens een dagvaarding in de bus van de gerechtsdeurwaarder die betrekking had op een rekening van een ziekenhuis (36€) die niet betaald was.
Bij nazicht van mijn rekeningen was dat ook inderdaad zo wegens te weinig geld op de rekening op de uitvoeringsdatum.
OK, ontegensprekelijk mijn fout dus, maar de gerechtsdeurwaarder melde mij dat hij al eerder brieven heeft verzonden, zelfs een aangetekend schrijven dat ik niet heb ontvangen.
Nu heb ik dus net 244.46€ kunnen betalen vanwege het feit dat ik hun brieven niet heb ontvangen, een voorstel om in der minne te regelen werd beantwoord met een lege mail met enkel deze PDF-rekening van 244.46€ als bijlage.
Hier staan ook bedagen in zoals gerechtskosten, wel raar dat deze worden aangerekend al er nog geen zaak is voorgekomen bij de vrederechter?
Op de vraag of zij een bewijs hebben dat er al eerdere brieven zijn verzonden doen ze nogal vaag. Ze zeggen van wel maar kunnen volgens mij dit helemaal niet bewijzen.
Graag had ik hierover advies gekregen wat er mogelijk is om deze situatie op te lossen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 okt 2015 06:59

hebt u reeds betaald?

Scooterguy
Topic Starter

#3 , 14 okt 2015 00:32

Ik heb intussen wel betaald ja, anders was het gisteren voorkomen in Leuven.

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 okt 2015 07:52

wettelijk kan dit, maar praktisch doet men het meestal zo niet,
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”