#21 , 20 okt 2015 13:28
Ik zou alleszins een pv laten opstellen en de ondertekende 'bekentenis' (overigens straf dat ze dat gedaan heeft, nog een geluk dat de politie haar niet is komen halen want bij verhoor zou de eerste de beste advocaat haar wel gewaarschuwd hebben) laten akteren + burgerlijke partij stellen.
Stel de politie voor hun taak want het lijkt me dat ze er makkelijk vanaf willen raken. Daarna onderhandelen over de terugbetaling, indien er daarvoor tenminste enig perspectief is (en ze dus geld of voor beslag vatbare eigendommen heeft). Als de zaak voorkomt staat het altijd beter indien ze kan zeggen dat het slachtoffer vergoed werd/wordt dus dat is eventueel een drukkingsmiddel. Maar indien op het randje van onvermogend is een slecht akkoord m.i. beter dan een goed proces. Ik hoop voor u dat u niet ernstig overweegt om haar tewerk te stellen en zodoende te laten terugbetalen, kat bij melk zetten etc.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.