terugkrijgen gemeentebelasting

Xenophon
Juridisch actief: Ja

Re: terugkrijgen gemeentebelasting

#16 , 21 okt 2015 05:50

Probeer het, het kost enkel wat tijd en de prijs van een aangetekende zending. Persoonlijk denk ik dat de bezwaarschrift procedure (nu uiteraard te laat) had moeten gevolgd worden en dat hetgeen gebeurd is niet als een materiële vergissing in het kader van de procedure ambtshalve ontheffing kan beschouwd worden maar indien je het wat beargumenteert heb je zeker een kans om in het gelijk te worden gesteld.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
polk

#17 , 21 okt 2015 13:33

Los van het feit dat het al dan niet om een materiële vergissing gaat, zit u nog met een ander probleem, namelijk de termijn:

Uit art 376 Wib92:

1° die overbelastingen door de administratie werden vastgesteld of door de belastingschuldige of door zijn echtgenoot op wiens goederen de aanslag wordt ingevorderd, aan de administratie werden bekendgemaakt binnen vijf jaar vanaf 1 januari van het jaar waarin de belasting is gevestigd;

Datum van vestiging: 18.03.2010, of in elk geval daaromtrent
De termijn om ontheffing te vragen loopt dus van 01/01/2010 tot 31/12/2014

Xenophon

#18 , 21 okt 2015 13:51

Inderdaad, had erover gekeken maar de termijn is verstreken, althans voor 2010.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

roharro
Topic Starter

#19 , 21 okt 2015 14:05

Dan heeft het inderdaad geen zin om de moeite nog te doen.
Bedankt voor de info.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Administratief recht”