Hallo,
Mijn partner en ik zijn wettelijk getrouwd. Het gaat echter zeer slecht in de relatie en er is geen enkel vertrouwen meer.
Ik wil niet door een moeilijk juridisch proces gaan ivm scheiden en daarom ben ik aan het kijken naar een ''feitelijke scheiding'' (apart wonen maar legaal getrouwd zijn).
Echter, is er geen vertrouwen langs mijn kant in mijn partner. Daarom zou ik graag een document opstellen met een derde partij waarin zeer duidelijke afspraken staan. Bv, woonst 1 is van mij en hij komt daar niet meer. Zijn spullen op de zolder worden weggehaald. Etc etc.
Ik dacht oorspronkelijk het document gewoon als een soort 'gentleman's agreement' te houden, dus niks juridisch of legaal.
Maar nog beter zou zijn mocht ik er legale slagkracht achter kunnen zetten mocht het verbroken worden.
Is het mogelijk om zulk een document legaal bindend te maken?
In mijn ogen zou dit het beste van de 2 werelden bieden: ik moet hem niet vertrouwen maar geniet wel juridische bescherming als hij afspraken breekt. En dit zonder door een lange en moeilijke scheidingsperiode te moeten gaan.