periode huurindexering

E10ne
Topic Starter

periode huurindexering

#1 , 29 okt 2015 17:55

Ik verhuur een woonst waar ik op 1/11 huurindexering kan toepassen. Huurders wonen daar reeds 2 jaar, ook vorig jaar geen indexatie toegepast.
De tuin (ong. 450m²) bij die woonst ligt er zeer schraal bij, zo staat er meer onkruid dan gras, wegens gebrek aan onderhoud.
Als tegenprestatie voor het niet verhogen van de huur zou ik de huurders vragen meer aandacht en onderhoud aan de tuin te geven.
Nu is mijn vraag de volgende: stel dat ik volgend jaar in mei tot de bevinding kom dat hieraan niet is voldaan, kan ik dan toch nog die indexatie toepassen, wetende dat ik slechts tot 3 mnd kan terug gaan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 29 okt 2015 18:07

Dat kan perfect, en je kan zoals jezelf opmerkt 3 maand terug gaan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

artemis

#3 , 29 okt 2015 18:12

Nu is mijn vraag de volgende: stel dat ik volgend jaar in mei tot de bevinding kom dat hieraan niet is voldaan, kan ik dan toch nog die indexatie toepassen, wetende dat ik slechts tot 3 mnd kan terug gaan?
Ja dat kan. Je mag zelfs die 2 jaar indexeren (maar niet meer dan 3 maanden teruggaan).
Maar heb je al eens berekend hoeveel de indexering zou bedragen? Is amper de moeite de laatste 2 jaar, soms zelfs licht negatief tussen bepaalde periodes.

Reclame

E10ne
Topic Starter

#4 , 30 okt 2015 09:02

door indexatie zou de huurprijs 15,87 euro stijgen

sloeberken

#5 , 30 okt 2015 09:47

Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”