huis kopen na scheiding

AnnickVerstraelen
Topic Starter

huis kopen na scheiding

#1 , 04 nov 2015 21:00

Beste;

Ik ben recent gescheiden en zou een huis willen kopen. Is dit mogelijk? Wat zijn de voorwaarden waaraan ik eventueel moet voldoen? Hoe lang zal ik gescheiden moeten zijn? Welke datum geldt, die van de uitspraak of die van de verandering in het volksregister?

Kan mijn ex-echtgenoot op een of andere manier nog betrokken zijn bij deze aankoop, e.g. verantwoordelijk gesteld worden of het huis te gelden brengen voor zijn gemaakte schulden?
Ook als hij ver weg in het buitenland verblijft en deze situaties zich dus niet gaan voordoen?

Hartelijk dank.
Annick

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 05 nov 2015 09:53

Hadden jullie een lening voor jullie gezamenlijke woning?
Heeft je ex die woning overgenomen?
Zoja, is die lening al herschreven op zijn naam of ben je nog medeverantwoordelijk?

Is de scheiding reeds voltrokken of nog bezig?

wanton

#3 , 05 nov 2015 11:11

Als e scheiding officieel is uitgesproken op de rechtbank, heeft je man niets meer te zien met hetgeen jij doet. Nieuwe engagementen , leningen en derg. zijn volledig en alleen voor uw verantwoordelijkheid.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Wilfried1954
Contacteer: Website

#4 , 05 nov 2015 15:34

Opgelet, er is steeds 30 dagen om in beroep te gaan na een vonnis. En er is een periode van ongeveer 2,5 maand alvorens alles ingeschreven is in de bevolkingsregisters. Ik denk dat je best wacht tot die periode voorbij is. Indien de periode nog niet voorbij is en het is dringend, dan even de notaris raadplegen dat hij de nodige clausules onderbrengt in de akte.

mvg, Wilfried

Terug naar “Echtscheiding”