Vanaf wanneer is de verhuurder verplicht een lift te plaatsen?

Martinus van Bavegem
Topic Starter

Vanaf wanneer is de verhuurder verplicht een lift te plaatsen?

#1 , 06 nov 2015 03:29

Ik woon op de vijfde verdieping van een herenhuis en dien heel wat trappen te doen vooraleer ik aan mijn appartementje aankom. Meestal ben ik lichtjes uitgeput als ik boven nog een laatste paar trappen moet doen.
Mijn vraag is: vanaf hoeveel verdiepingen is de verhuurder verplicht een lift te laten plaatsen?
Want nu is het nog te doen, maar naarmate de ouderdom nadert zou een lift lang geen luxe meer zijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika

#2 , 06 nov 2015 07:23

Eigenaar is dat niet verplicht. Ben je daar gebonden? Kijk rustig uit naar een woonst voor je oude dag.

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#3 , 06 nov 2015 08:42

Is dit een grap?

Verhuurder is helemaal niet verplicht een lift te plaatsen! Het staat u daarentegen vrij om het contract op te zeggen en te verhuizen naar logies waar wel een lift aanwezig is.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 nov 2015 10:37

En je had natuurlijk, bij de inhuurname , niet gedacht dat je een dagje ouder ging worden.

Terug naar “Huren”