afzien van aankoop van een huis na vervaldag van compromis

Rojwelat
Topic Starter

afzien van aankoop van een huis na vervaldag van compromis

#1 , 08 nov 2015 23:10

Hier heb ik een vraagje. Ik heb een compromis ondertekend voor aankoop van een huis. Maar het is wel meer dan 4 maand gelopen na de ondertekening compromis.

Kan ik nu zonder enige boete en schadevergoeding afzien van de aankoop?

Dank U

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 08 nov 2015 23:11

Absoluut niet.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Turaki

#3 , 09 nov 2015 08:54

Koop is reeds gesloten op moment dat u een bod doet, en dit aanvaard wordt. Vanaf dat moment kan de verkoper dus een boete eisen (of uitvoering van de koop) als u wil afzien van de koop.

Reclame

Lanox
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 nov 2015 09:45

De regeling van termijnen en de mogelijke gevolgen zouden beschreven moeten zijn in uw compromis.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 nov 2015 12:17

Het eind van die beruchte 4 maanden is geen vervaldag, maar de dag dat uiterlijk de registratie moet zijn betaald op straffe van boete. Als koper moet je die dan betalen zelfs al is de akte zelf nog niet verleden. Spreek er dringend uw notaris over als je de boete wil ontlopen.

Xenophon

#6 , 10 nov 2015 08:06

Het probleem zijn inderdaad de rechten, naast uiteraard het feit dat er reeds 4 maanden geen evolutie te bespeuren is in het dossier. Wat is het probleem: wil de verkoper niet verder, wenst u onder de koop uit te raken of is er nog iets anders aan de hand? In elk geval is louter wachten geen goede strategie, op die manier komt u niet van de koop af.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Kopen”