opzeg niet geregistreerd appartement

rob smet
Topic Starter

opzeg niet geregistreerd appartement

#1 , 10 nov 2015 21:29

Wegens uitbreiding van gezin ben ik op zoek geweest naar nieuw appartement deze heb ik ook gevonden ons vorige appartement is niet geregistreed waardoor wij geen opzegtermijn en opzegvergoeding in acht moeten nemen . Wij verhuizen morgen kan de huisbaas wettelijk gezien deze maand huur eisen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 nov 2015 22:25

U woont er toch nog?
Hoe moet u de huur betalen - ik vermoed toch per maand ??
Hebt u de huisbaas (aangetekend) in kennis gesteld?
Was het een 3-6-9 contract?
eens lezen

http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf

Turaki

#3 , 10 nov 2015 22:32

U moet wel opzeggen, zomaar vertrekken kan niet. Stuurt u uw opzeg 12/11 op, zal hij waarschijnlijk pas de 16e bij uw verhuurder worden aangeboden, en moet u tot minstens die datum betalen.

Reclame

sloeberken

#4 , 10 nov 2015 22:37

Bij een 9 jarig huurcontract is als sanctie bij niet registratie, dat je op elk tijdstip kunt opzeggen zonder opzeg termijn of schadevergoeding.
Dus betalen zolang je er gewoond hebt.
Een contract korte duur geeft geen sanctie bij niet registratie, en is niet opzegbaar tenzij dit vermeld staat in contract.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

rob smet
Topic Starter

#5 , 10 nov 2015 23:08

het was een 9 jarig contract wij wonen hier al 5 jaar en zijn met huisbaas overeen gekomen dat ik mag vertrekken maar mijn vraag was moet ik volledige maand betalen ookal vertrek ik morgen

Turaki

#6 , 10 nov 2015 23:11

Neen, u indien uw opzeg morgen eindigt, en uw contract is niet geregistreerd, moet u maar betalen tot morgen.

Terug naar “Huren”