Als nieuwe eigenaar van een garagebox heb ik per aangetekend schrijven op 30 oktober 2015 huurder de wettelijke opzeg gegeven van 1 maand, om te eindigen op 30 november 2015. Huurder beweerd dat hij nog 3 maanden kan huren, en betaalde inmiddels de huur aan vorige eigenaar. Volgens vorige eigenaar is er nooit een schriftelijk kontrakt voor garage geweest (mondelinge overeenkomst), wel werd borg gevraagd voor sleutels en automatische garagepoort inrit naar garage. Ook hebben wij per 30 oktober hetzelfde aangetekend schrijven persoonlijk overhandigd aan de dochter des huizes want huurder was op vakantie.
Inmiddels heeft vorige eigenaar mij wel gecontacteerd om de gestorte huur voor november over te schrijven op mijn rekening.
Vorige eigenaar heeft (weerom mondeling) huurder verwittigt op 7 juni 2015 en hem voorkooprecht gegeven om de garage zelf aan te kopen, maar daar is huurder niet op ingegaan, hij wist dus dat garages zouden verkocht worden. Vorige eigenaar heeft diverse keren geprobeerd huurder te verwittigen dat garage werd verkocht, telkens meende huurder dat hij 3 maanden kon blijven huren aan de overeengekomen huurdersprijs die hij had afgesloten met de eigenaar voordien.
Mijn vraag als nieuwe eigenaar (akte verleden voor notaris op 29 oktober 2015) : kunnen wij op 30 november hem verplichten garage leeg te maken en sleutels te overhandigen?