Ik probeer het zo kort als mogelijk te houden, maar het gaat als volgt.
10j lang heb ik een boekhoudster gehad die op zelfstandige basis mijn boekhouding van mijn bvba deed.
Deze taak voerde ze uit op een wat groter accountantskantoor waar als nodig zij de hulp vroeg aan derden, ook werd de jaarrekeningen verstuurd en aangerekend door het hoofdbedrijf en aan mijn zaak gefactureerd.
Alles liep goed tot ik in 2010 een controle kreeg van zowel btw als belastingen voor mijn vennootschap. er werd een omzetverhoging gedaan met alle boetes en extra btw en belastingen.
Daar zij ook mijn personenbelastingen opstelde ( reeds jaren ) ben ik ook in 2013 en 2014 zwaar aangepakt door de belastingen met de nodige kosten en boetes.
Nu heb ik weer een controle gekregen op mijn vennootschap over 2012 en 2013 waarvan men wat fouten in de aangiftes vindt, ondertussen ben ik geen klant meer bij haar maar wel bij het hoofdkantoor waar zij op zelfstandige basis werkt.
Nu is er weer een boete voor het fout ingeven van allerlei die ik haar onder de neus smeer en die wil ze zeker niet betalen.
Ik heb ondertussen nagetrokken of ze is geregistreerd als fiscalist/boekhoudster bij het BIBF maar niets wijst erop dat ze een erkenning heeft?
Wat kan ik hiermee?