erkenning vader.

liesjex
Topic Starter

erkenning vader.

#1 , 20 nov 2015 17:01

Beste.
Na 5jaar komt plots de vader van mijn dochter in haar leven drie jaar terug had hij al dna test gedaan waaruit bleek dat hij de vader was van onze dochter omdat hij niet geloofde. Kind is dus ook nooit erkend geweest door hem en draagt mijn dochter mijn naam. Omdat ik ook wel belangrijk vind dat zij haar vader leert kennen heb ik toegestemd. Nu hebben ze regelmatig even contact maar nooit lang . Als ik hem laat erkennen als vader kan ik ook terug eisen van onderoudsgeld want ik hem er dan ook jaren alleen voor gestaan met de kosten van mij dochter.
Groetjes liesje

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wilfried1954
Contacteer: Website

#2 , 20 nov 2015 18:08

Liesje, je moet voor jezelf uitmaken of je het ouderschap belangrijk vind, of wil gaan vechten om alimentatie met terugwerkende kracht. Ik weet niet wat hier juridisch mogelijk is (dat kunnen anderen beantwoorden), maar jij moet uitmaken of de relatie tussen de ouders en tussen vader en dochter al dan niet van primordiaal belang is. Als je kiest om te vechten is het zeker niet in het belang van je dochter maar dat is mijn subjectieve mening en iets waar ik niet over kan beslissen.

Wat wel belangrijk is dat jullie vanaf nu en in de toekomst een deftige ouderschapsregeling overeenkomen - maar dat is slechts een indirect antwoord op je vraag.

liesjex
Topic Starter

#3 , 20 nov 2015 22:46

Liesje, je moet voor jezelf uitmaken of je het ouderschap belangrijk vind, of wil gaan vechten om alimentatie met terugwerkende kracht. Ik weet niet wat hier juridisch mogelijk is (dat kunnen anderen beantwoorden), maar jij moet uitmaken of de relatie tussen de ouders en tussen vader en dochter al dan niet van primordiaal belang is. Als je kiest om te vechten is het zeker niet in het belang van je dochter maar dat is mijn subjectieve mening en iets waar ik niet over kan beslissen.

Wat wel belangrijk is dat jullie vanaf nu en in de toekomst een deftige ouderschapsregeling overeenkomen - maar dat is slechts een indirect antwoord op je vraag.

Hallo
Nee hoor gaat mij er niet om voor te vechten zou hem niet toelaten in haar leven als ik niet wil dat ze een goede relatie opbouwen.
Gaat mij er meer om dat hij niet bij zwangerschap niet bij de bevalling als ze zoveel ziek was de Pampers de kledij... Park wieg buggy alle kosten geeft hij niet moeten doen en nu komt hij papa spelen .. Dan mag hij toch ook deeltje in doen wat haar leven al gekost geeft ... Of niet?

Reclame

Wilfried1954
Contacteer: Website

#4 , 21 nov 2015 20:29

Hij moet alleszins bijdragen in de kosten. Of het met terugwerkende kracht kan, dat weet ik niet. Maar één ding is zeker: hij staat in voor alle kosten van het kind tot het kind afgestudeerd is en dit in verhouding tot jullie inkomen en in verhouding tot de verblijfsverhouding. Papa spelen is ook verantwoordelijkheid opnemen voor zijn kind - mee instaan voor de opvoeding - mee instaan voor de kosten.

Terug naar “Andere”