vader houdt kinderen weg van moeder

xcelinetje
Topic Starter

vader houdt kinderen weg van moeder

#1 , 21 nov 2015 21:38

Mijn zus en haar vriend , zijn sinds een week uit elkaar. Samen hebben ze 3 kinderen van 2,3 & 5 jaar. Ook zijn ze wettelijk samenwonend.

In het begin hadden ze alles geregeld ivm de kinderen en dergelijke. Dit staat op een zelfgeschreven papier, waarop ze beiden hun handtekening hebben gezet.

Donderdagavond, is mijn zus van bij haar thuis vertrokken uit eigen veiligheid, aangezien er geweld gebruikt werd door haar ex-vriend .

Sindsdien heeft haar ex-vriend de kinderen meegenomen bij zijn ouders. Mijn zus mag de kinderen niet meer zien. Hij heeft al een advocaat ingeschakeld en wij dus ook.
Onze advocaat heeft gebeld naar de advocaat van hem om te melden dat hij tot maandag de tijd heeft om de kinderen terug bij mijn zus te brengen, die nu even bij mij inwoont.

Wij weten ook dat mijn zus het recht heeft om de kinderen te zien, maar wij hebben niets op papier.

Onze advocaat zal een Dringende en Voorlopige regeling opstellen .

Nu heb ik de vraag:
Stel dat hij de kinderen maandag niet brengt,
Wat kunnen wij dan doen om ze wel terug te krijgen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 nov 2015 22:24

Is er al een aangifte gedaan voor het geweld?
Dat is toch wel heel belangrijk
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358

xcelinetje
Topic Starter

#3 , 21 nov 2015 22:43

Ja wij hebben reeds klacht ingediend .
Mvg

Reclame

duma

#4 , 23 nov 2015 17:02

Momenteel is er géén wettelijk afdwingbare regeling. Dat papier dat ze beiden opgemaakt en ondertekend hebben, is niets waard als het gaat over verblijfsregeling van de kinderen.

Uw zus doet er dus best aan om in kortgeding een dringende en voorlopige maatregelen te laten uitspreken, waarna later de zaak ten gronde kaan aangepakt worden, maar er nu tenminste een verblijfsregeling is. Een zaak ten gronde kan nog al eens vertraagd worden en uitlopen, daarom dat dat kortgeding belangrijk is.

Terug naar “Echtscheiding”