Verhuur van een huis waar een bedrijf is geregistreerd

farton
Topic Starter

Verhuur van een huis waar een bedrijf is geregistreerd

#1 , 23 nov 2015 17:32

Beste, mijn zoon huurde een woning maar op dit adres staat het bedrijf van de verhuurder geregistreerd, het huurcontract van negen jaar heeft de verhuurder niet geregistreerd. Deurwaarders met aanmaningen en in beslagname ten name van dit bedrijf komen steeds naar de woning dat mijn zoon huurt. Tot op heden heeft mijn zoon steeds de deurwaarders kunnen overtuigen dat ze bij het huis naast hem moeten zijn waar de verhuurder en eigenaar van dit bedrijf woont. Is zulk een verhuur van zulk een woning wettelijk? Het bedrijf is zelf gelegen in een andere gemeente, er vinden geen enkele bedrijvigheden van het bedrijf plaats op het adres dat mijn zoon huurt. Ook kregen wij geen enkele documenten van de verhuurder dat de mazout ketel die de centrale verwarming doet zijn onderhoud heeft gehad in de jaren voor de verhuring aan mijn zoon.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 23 nov 2015 17:42

wat de verhuurder doet is illegaal. Uw zoon kan er bovendien ernstig mee in de problemen komen. k denk dat je zoon best officieel klacht neerlegt. Waar dat moet gebeuren, weten enkele andere forumleden beter dan ik. Ik vermoed in een eerste fase bij de politie?

bambipower

#3 , 23 nov 2015 18:48

Normaal lukt dat via e-loket om te melden. U zal dan politie op bezoek krijgen, die de vaststelling komen doen.

Reclame

farton
Topic Starter

#4 , 24 nov 2015 09:14

Bedank voor de reacties ik heb het e-loket van de gemeente een mail gestuurd en wacht nu af op hun reactie.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 nov 2015 11:58

Daar zal meer moeten gedaan worden als dit, het adres moet ook nog geschrapt worden op het KBO, daar kan de wijk agent voor zorgen, maar dit duurt toch een tijdje.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

farton
Topic Starter

#6 , 24 nov 2015 18:50

Bedankt denlowie, de KBO of de wijkagent kan schrapping van de maatschappelijke zetel doorvoeren, toch vreemd dat de huurder opdraait voor de handelingen die normaal de zaakvoerder dient te doen al dan niet opzettelijk en dit zonder gevolg.
Wanneer een persoon 6 maanden niet meer op een adres verblijft word hij opgespoord door de politie en kan hij opgepakt worden, dit in contrast met hierboven vermelde zaken.

Iedereen bedankt voor de snelle reacties, ik kan het probleem nu oplossen.

Blaatpraat

#7 , 25 nov 2015 09:17

Ik hoop dat het je lukt.

Mij is het gedurende 2.5 jaar niet gelukt om de maatschappelijke zetel van een failliet bedrijf van de huurder voor mij te kunnen schrappen.
Politie zei me dat ze hier niets aan konden doen.

Terug naar “Huren”