huurcontract geldigheid

JasonBourne
Topic Starter

huurcontract geldigheid

#1 , 28 nov 2015 13:07

Hallo,

ik ben een verhuurder van een handelspand en ik zit samen met mijn vader in een commanditaire vennootschap enkel ben ik aandeelhouder.
Nu heb ik wel getekend op het huurcontract van het handelspand die wij verhuren, hoewel ik eigenlijk slechts aandeelhouder ben en officieel is mijn vader zaakvoerder.

Is het huurcontract geldig of zou mijn vader getekend moeten hebben en welke nadelen zijn er aan verbonden als er morgen een probleem zou optreden ?

gr

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JasonBourne
Topic Starter

#2 , 28 nov 2015 14:20

Hallo,

ik ben een verhuurder van een handelspand en ik zit samen met mijn vader in een commanditaire vennootschap enkel ben ik aandeelhouder.
Nu heb ik wel getekend op het huurcontract van het handelspand die wij verhuren, hoewel ik eigenlijk slechts aandeelhouder ben en officieel is mijn vader zaakvoerder.

Is het huurcontract geldig of zou mijn vader getekend moeten hebben en welke nadelen zijn er aan verbonden als er morgen een probleem zou optreden ?

gr
Het is zelfs zo dat mijn vaders naam vermeld staat in het huurcontract en ik , die slechts aandeelhouder is, getekend heb.

Fortuin

#3 , 28 nov 2015 14:32

Bent u stille vennoot? Wanneer deze "daden van bestuur" stelt, vervalt zijn aansprakelijkheidsbescherming.

Reclame

JasonBourne
Topic Starter

#4 , 28 nov 2015 15:07

Nee ik ben geen stille vennoot . Het probleem is dat ik een huurovereenkomst heb getekend en de huurder het pand heeft doorverhuurd,waar ik mondeling op de hoogte van gebracht werd, maar de nieuwe huurder stelt het steeds uit om het nieuwe huurcontract in orde te brengen.
Nu denk ik dat de oude huurder hier niks meer mee te maken heeft mits die mij op de hoogte heeft gesteld...
de nieuwe huurder betaald wel zijn huur maar het huurcontract is niet in orde. nu wilt de nieuwe huurder het pand ook niet meer laten draaien en vraag ik mij af of ik een geldig huurcontract heb mits ik niet gemachtigd was om te tekenen eigenlijk ...
De oude huurder heeft wel het contract opgestuurd waarin staat dat de nieuwe huurder het huurovereenkomst overneemt.

KJ86

#5 , 28 nov 2015 19:40

Gewoon uw pa een volmacht laten tekenen dat je de vennootschap mocht vertegenwoordigen voor het huurcontract te tekenen.

JasonBourne
Topic Starter

#6 , 29 nov 2015 16:02

maar moet de huurder dit document ook niet hebben ?

Terug naar “Huren”