Je hebt geen uren ...

JPV
Juridisch actief: Ja

Re: Je hebt geen uren ...

#16 , 29 nov 2015 21:46

is nog niet voldoende om onbetaalde overuren te verantwoorden.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jantje201
Topic Starter

#17 , 29 nov 2015 21:51

is nog niet voldoende om onbetaalde overuren te verantwoorden.
Wat zou wel voldoende zijn? gewoon om eens een idee te hebben van een minimum.

berenod

#18 , 30 nov 2015 05:21

In mijn geval:

2700 Euro Bruto basisloon.
Daar wordt dan een bedrag bijgeteld voor mijn wagen (VAA) zodat ik op een hoger bruto bedrag uitkom voor mijn belasting berekening, na die berekening wordt dat bedrag (VAA) er weer afgetrokken (want ontvangen in de vorm van een wagen).
Dus geen eigen bijdrage voor de wagen/tankkaart, enkel een wat hogere belasting (een 70 euro in mijn geval).
Er gaat wel nog een eigen bijdrage voor het pensioenplan af (65 euro).

Daar komen dan nog eens een 230 euro netto vergoedingen bij.

Dit betreft geen kaderfunctie, maar zoals gezegd in mijn contract staat dat overuren inherent zijn aan mijn functie en reeds verrekend in mijn loon.

Maar, daar wordt ook niet van geprofiteerd hè, op jaarbasis komen die overuren misschien op een gemiddelde van 1 of 2 uur per week, en als er occasioneel eens heel laat moet gewerkt worden maakt men er geen probleem van dat je de dag erna wat later komt werken.
Ook nooit in het weekend, enkel weekdagen!

En om een redelijk vergelijk te kunnen maken, ik ben al wat ouder maar ervaring/anciënniteit in deze job is minder dan 1 jaar (recente carrière switch).

Reclame

Xenophon

#19 , 30 nov 2015 08:45

@jantje201: M.i. betaalt men u een smak te weinig om met dergelijk regime akkoord te gaan. Indien u verondersteld wordt te werken als (hoger)kaderlid dient men er u ook naar te betalen. Ter info iets wat ik net in een andere vraag gepost had:

'Samengevat: ik werkte toen gemiddeld 50 à 55 uur/week, daarvan waren er 38 normale werktijd, 4 recupereerbare overuren en 8-13 'overuren inherent aan de functie'. Geen idee of dat allemaal correct was of niet maar zoals gezegd, ik was tevreden en werd er ook naar betaald (zat toen op iets van een 130 000 BEF bruto (3200 EUR of zo) + een wagen + groepsverzekering.'

Bedragen vermeld hebben betrekking op 1997-1998. Was nog de goede ouwe tijd toen min of meer alles ging op gebied van bedrijfswagens, tankkaarten, onbeperkte privé-kilometers....
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Jantje201
Topic Starter

#20 , 30 nov 2015 13:42

Allen bedankt voor jullie reacties.
Ze hebben het allemaal goed uitgedokterd om zo weinig mogelijk gaten in hun systeem te laten.
Velen zijn ook te bang (mede door hun jonge leeftijd) om te reageren. Daardoor staan we met enkele alleen met ons probleem en is het vechten tegen de bierkaai.

Het grote probleem is dat het bedrijf zo sterk in zijn schoenen staat en dat je de vakbonden enkel ziet als er sociale verkiezingen zijn. Verder wordt alles met de mantel der liefde bedekt.
Pas op, we zijn niet te beschaamd om af en toe, of zelfs wekelijks, uren bij te doen, we hebben tenslotte ons verantwoordelijkheidsgevoel, maar het moet wel fair blijven ...

JPV

#21 , 01 dec 2015 06:59

je kan de vakbonden dagelijks zien in de spiegel als je 's morgens opstaat door je verkiesbaar te stellen.

1900 euro bruto, zelfs met bedrijfswagen, is te weinig om onbetaalde overuren te veronderstellen.

Terug naar “Andere”