EOT gezag kinderen

Cayenta
Topic Starter

EOT gezag kinderen

#1 , 30 nov 2015 10:26

In 2008 ben ik gescheiden met een EOT waarin vermeld staat dat het gezag en beheer van de kinderen aan mij toevertrouwd is. Hierbij staat uiteraard ook dat alle belangrijke beslissingen betreffende de toekomst van de kinderen met de vader in overleg te plegen.
Er staat ook bij vermelde dat ik altijd alleen in het belang van de kinderen de uiteindelijke beslissing zal nemen, onverminderd het wettelijk recht van verzet van de vader.

Het probleem dat zich nu voordoet is dat zoon van 12 bij zijn papa wil gaan wonen omdat hij bij ons niet gelukkig is ( bij papa kan alles en hier zijn er regels) , zoon maakt stiefpapa die am 7 jaar mee zorgt voor hem zwart bij zijn papa met de nodige conflicten als gevolg. Nu wil ik gewoon dat jij zich gelukkig voelt en heb ik er vrede mee hij bij zijn papa zou gaan wonen. Echter wil zijn papa dit niet.... Zijn oplossing is op internaat gaan , onze zoon zelf wil dit blijkbaar ook wel maar papa wil een sportschool ver weg en dit wil ik niet ik wil hem gerust op internaat laten gaan als hij zich dan beter voelt maar een dicht bij huis. Kan ik dit uiteindelijk zelf beslissen? En kan papa zomaar zijn zoon weigeren om bij hem te komen wonen? In onze EOT staat ook vermeld de verblijfsregeling steeds kan gewijzigd worden in onderling overleg maar blijkbaar wil papa dit niet nochtans is het de wens van zijn zoon . Wat zijn mijn rechten en mogelijkheden ?
En weet ook iemand wat de rechten zijn van mijn nieuwe man als stiefvader die nu onterecht zwart gemaakt word ?
Bedankt alvast

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 30 nov 2015 12:11

Als papa het niet wil, wil hij het niet. Hij is niet verplicht om de verblijfsregeling aan te passen.

Als er in het vonnis staat dat jij het beslissingsrecht hebt, dan is dat ook zo. De beslissing is dus aan jou.

Weet echter ook dat die een puberleeftijd is en dat toegeven aan dergelijke vragen iets is dat je moet vermijden. JIJ bent de ouder. Dit zijn geen zaken die een kind van 12 zou moeten beslissen!

Cayenta
Topic Starter

#3 , 01 dec 2015 14:44

Bedankt voor je reactie,

Dus eigenlijk kan papa altijd weigeren zijn kinderen bij hem te houden... Toch wel erg vind ik als je kind zelf wil bij papa wonen... Wij hebben een stabiel gezin dus ik weet als ik naar de rechter zou stappen wij er beter uitkomen dan papa dus dat het effect van zoon bij papa niet zal uitgesproken worden wegens onregelmatigheden ... Het kind is altijd de dupe in zo een zaak helaas.

Ik weet dat een kind van 12 pubert en geen eisen te stellen heeft... En wij als ouder bepalen wat ee gebeurd maar ik vind wel we moeten rekening houden met hoe het kind zich voelt en dat is dus het probleem hij zich duidelijk ongelukkig voelt en dingen begint te vertellen die niet kloppen maar wel geloofd worden door papa's kant.

Allemaal niet simpel zulke dingen om op te lossen ... En voor iedereen goed te doen vrees ik.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”