ingang appartement via keuken - brandveiligheid

chantika

Re: ingang appartement via keuken - brandveiligheid

#76 , 03 dec 2015 17:14

Je doet maar met al die info die je op dit forum reeds kreeg wat je wil. Je antwoord niet op de vraag staat je woning reeds te huur? Als ze te huur staat kan dit ook als een bewijs gezien worden dat je reeds een opzeg gaf. Volgens mij ben je een diepe put aan het graven voor je zelf.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kwispel
Topic Starter

#77 , 03 dec 2015 17:53

Neen, ze staat niet te huur en de vorige keer stond ze ook niet te huur, absoluut geen plakkaat, enkel een kleine advertentie op tweedehands waar geen adres bij stond, enkel gemeente en je kreeg adres enkel wanneer je langskwam.

Ik begrijp jullie ergens. Jullie zien het als een gewoon huurcontract dat je ook gewoon opzegt. Dat is sowieso in mijn nadeel ( langer betalen en schadevergoeding en dat is nu geld dat ik echt niet heb).

Ik kan natuurlijk ook zeggen: ik ga weg. Ik kan tegen februari weg zijn, je mag het te huur zetten. Heb je liefst dat ik nog een AS verstuur? Zien wat de reactie daarop is.

Zo'n volk wil het gewoon zo snel mogelijk opnieuw verhuren op de manier waarop ze het altijd gedaan hebben ( geen rekening houden met de wetgeving)
Ik wil maar zeggen: ik kan een AS sturen met opzeg tot 1 april en mezelf dan twee maanden teveel plus verbreking doen betalen.
In het begin zei de baas: als je weg wil, laat het me weten, ik ben daarin geen moeilijke.
Jullie raden me aan mij in de schulden te werken tov een klootvolk dat me een jaar lang het leven zuur maakte, van me stal en vooral geen wetten naleefde. Denk je echt dat zo'n mensen naar het vredegerecht stappen? Wat komt er dan wel niet aan het licht?

bambipower

#78 , 03 dec 2015 18:35

je kan je nu pas in de schulden werken.... vertrekken zonder opzeg, betekend dat je opzeg pas loopt als hij je voor de vrederechter heeft gehaald. U kan dan schreeuwen zoveel je wil over 'de slechte staat'... maar dat is dan tevergeefs. Te laat...

Enigste juiste is : opzeg versturen of afwachten tot je woning onbewoonbaar wordt verklaard.

Reclame

kwispel
Topic Starter

#79 , 03 dec 2015 18:57

Dus jij gaat ervan uit dat die naar het vredegerecht stapt ondanks zovele zaken waar hij zelf niet mee in orde is? Ook niet vergeten dat ze een zaak hebben die niet in al te goede papieren zit.

Ruimtelijke ordening wil niet komen. Blijkbaar vindt de gemeente het ok dat er huisjesmelkers zijn.

KJ86

#80 , 03 dec 2015 19:34

Minnelijk ontbinden is de boodschap.
Je vraagt aan de verhuurder wat de voorwaarden zijn om te mogen vertrekken, zet ze vervolgens op papier, tekenen en klaar is kees.
Je mag van mij aannemen dat de minimale eisen waaraan een woning moet voldoen niet veel voorstellen in Vlaanderen. Het heeft weinig zin om die weg op te gaan.

kwispel
Topic Starter

#81 , 03 dec 2015 19:36

Bedankt, ik dacht ook minnelijk ontbinden en op papier zetten. Hij zette zelfs op papier dat de huur ( onwettig) met 5O euro opslaat en dat hij de waarborg cash wil. Dan hebben ze nog twee maanden om iemand anders te vinden.

Xenophon

#82 , 03 dec 2015 19:41

Kwispel, iedereen geeft je hier goed advies. Natuurlijk, JIJ weet het beter, maar ondanks die expertise en dat inzicht ben JIJ ook wel degene die in de miserie zit en blijkbaar in een krot boven een restaurant gerund door mafiosi woont.....

Het heeft absoluut geen zin om hier zaken neer te pennen en dan exact het tegenovergestelde te doen van wat iedereen reeds vanaf het begin aanraadt, wetboek in de hand.

Stoppen met betalen en zeggen dat ze dat maar moeten verrekenen met de waarborg is klaar en duidelijk onwettig indien de tegenpartij daar niet mee akkoord is, indien ze er mee naar de rechter stappen dan hang je. Sluit een akkoord, zet het op papier.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

kwispel
Topic Starter

#83 , 03 dec 2015 19:51

Natuurlijk stop ik niet met betalen alvorens ik dat akkoord op papier heb, dat is mijn voorstel. Gaan ze ermee akkoord, dat zal ik één dezer dagen merken, maar uiteraard stop ik niet zomaar met betalen, zonder dat er iets op papier staat.
Maar de ene zegt: probeer tot een wederzijds akkoord te komen terwijl de andere zegt: doe het wettelijk met brief ( waardoor er nog extra maanden zouden moeten betaald worden die bij wederzijds akkoord wegvallen)

Xenophon

#84 , 03 dec 2015 19:54

Als een akkoord kan, dan best met akkoord.

Anders gewoon de wet toepassen en ja, dan zal er nog extra moeten worden betaald.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

sloeberken

#85 , 03 dec 2015 20:03

Hoop dat je er zo snel mogelijk kan verhuizen. Als je aan u verhuurder zoveel vragen stelt zoals hier, zal die mens eindelijk rustig kunnen leven.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

chantika

#86 , 03 dec 2015 20:14

Ja die stapt naar de vrederechter. Die zal enkel de zaak behandelen geen huur betaald, huurschade, geen opzeg gegeven. Ga jij een expert betalen om de toestand van de woning te laten bekijken? De vrederechter kent dat maar al te goed. Edelachtbare, ik betaalde niet omdat dit en dat niet in orde was. Maar dit is fout. Je moet eerst de persoon aanklagen en het vonnis afwachten. Maar in u geval was dit zelfs niet nodig. Er is niets veranderd sinds de dag dat je daar ingetrokken bent. Er is geen muur gebouwd waardoor je nu door het restaurant moet. Zorg er voor dat je het bewijs in handen hebt dat je een opzeg gaf. Je gaf niet tijdig je opzeg voor het 1 jaar contract.

Nu ben je beland in een 9 jaar overeenkomst. Als je de huurfolder leest zie je dat dat je opzeg van 3 maand ingaat de eerste van de maand volgend op je opzeg.
Er is een uitzondering op die regel. Indien de overeenkomst niet geregistreerd is, mag jij de opzeg kiezen.

Dus indien niet geregistreerd en je hebt geen getekende overeenkomst voor opzeg ontvangen tegen 20 december dan geef jij een aangetekende opzeg die ingaat op 1 januari tot 31 januari 2016.
Niets van 2 maand extra te betalen.

Zeer veel kans dat de huurovereenkomst niet geregistreerd is. Bij een geregistreerde overeenkomst weet de belastingen daar ook van af. Ik ga er nu niet van uit dat je huisbaas zo eerlijk is om al zijn inkomsten aan te geven. Zijn uitgaven die zal hij wel aangeven. Dit is trouwens de reden dat er in zulke zaken geen tussen teller geplaatst is. Zo zal ook het verbruik van je pc van zijn inkomsten afgetrokken worden.

Indien nu toch geregistreerd dan kan hij naar de rechter stappen om 2 maand huur.

mava105
Juridisch actief: Nee

#87 , 03 dec 2015 20:22

[quote="kwispel"]Neen, ze staat niet te huur en de vorige keer stond ze ook niet te huur, absoluut geen plakkaat, enkel een kleine advertentie op tweedehands waar geen adres bij stond, enkel gemeente en je kreeg adres enkel wanneer je langskwam.

quote]
Dus staat ze WEL te huur

chantika

#88 , 03 dec 2015 20:39

Dus ze stond wel te huur vorig jaar. Niet opvallend, allemaal tekenen dat de belastingen niet van die inkomsten weten. Geen huurwaarborg op een rekening, Voorzichtig gespeeld. Alles mondeling,

Van zodra je terug weet dat het te huur staat, maak dat je daar bewijzen van hebt. Ook al staat er geen naam bij, een tel nummer is al iets. Laat een vriend naar het nr bellen en neem het gesprek op. Die vriend kan dan getuigen dat het te huur stond. Het nr op het forum posten mag niet. Denk zelfs niet dat je de naam van de site waarop het staat zou mogen bekend maken op het forum.

sloeberken

#89 , 03 dec 2015 20:43

Pagina 7 wacht op jullie.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

kwispel
Topic Starter

#90 , 03 dec 2015 21:46

@chantika: nog voor ik had beslist om er in te trekken, zei de huisbaas me dat we één grote familie waren. Hij sprak al van: zeg me wanneer je weg wil, ik ben daarin niet moeilijk.
Het contract is wel geregistreerd en daarin staat gewoon: badkamer, keuken, kamer. Basisprijs en dat is het. Jij gaat in je betoog uit van mensen die de letter van de wet volgen.
Waarom staat iets niet op immoweb en zonder plakkaat? Dat er toch wel dingen zijn die het daglicht niet mogen zien? Ze hebben ook geen kennis van de wetgeving rond indexering want ze denken dat ze zomaar de turteltaks mogen doorrekenen aan de verhuurder.

Wat maakt het voor hen uit dat de huurwaarborg cash werd gegeven, maar het contract wel is geregistreerd met zo weinig mogelijk info. Ze zijn trouwens niet de eigenaars, maar doen aan onderverhuur.

Terug naar “Huren”