Kinderen inzetten in scheidingsprocedure

NotHappy
Topic Starter

Kinderen inzetten in scheidingsprocedure

#1 , 02 dec 2015 06:35

Mijn ex maakt gebruikt van de volgende techniek om mij tot andere gedachten te brengen: hij laat de kinderen me opzoeken of bellen om te onderhandelen. Zelf komt hij niet maar stuurt de kinderen om te onderhandelen. Dit is psychologisch en mentaal zeer moeilijk om uw eigen kinderen dit te ontzeggen maar ik vind deze techniek walgelijk!

Kan ik daar op enige manier tegen optreden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 dec 2015 08:56

Aan uw kinderen zeggen dat dit een zaak is tussen u en uw ex en u hen daar niet wenst in te betrekken want dat dit niet correct is, noch naar hen toe, noch naar u + er gewoon weigeren op in te gaan. Uw ex (eventueel aangetekend) uitnodigen om u rechtstreeks te contacteren (of via advocaat) maar met het verzoek de kinderen er buiten te laten.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

NotHappy
Topic Starter

#3 , 04 dec 2015 12:50

Ex is verwittigd via zijn advocaat, heb de indruk dat de adv hem niet onder controle heeft.
Blijven vechten tot je gelijk krijgt is blijkbaar het leitmotiv voor de ex.
Feitelijk gaat het hier over aanzetten tot ouderverstoting, of niet?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”