ingang appartement via keuken - brandveiligheid

chantika

Re: ingang appartement via keuken - brandveiligheid

#91 , 03 dec 2015 22:17

Tegenslag dat het geregistreerd is. Onderverhuren mag in sommige gevallen. Je zal zien waar je familie heen wil, is er tegen 20 december geen getekende overeenkomst over de opzeg dan zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen en een aangetekende opzeg versturen. Natuurlijk eentje van 3 maand. Maar jij zal toch doen wat je graag doet. Jij hebt het volste vertrouwen in je familie. Ik weet het ik ben veel te achterdochtig. Die twee maand dat je dubbele huur moet betalen kan je gebruiken om rustig te verhuizen en het pand netjes achter te laten. Laat geen spullen van op zolder achter. Zal dan ook geen probleem zijn om op een sluitingsdag te verhuizen. Moest je in contact komen met de nieuwe huurder van het pand laat hem of haar dan de naam van het forum achter. Ik ben echt benieuwd of hij of zij ook welkom in de familie is. Veel sux6 met de onderhandelingen voor je opzeg en een goed begin van de nieuwe huurovereenkomst.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kwispel
Topic Starter

#92 , 03 dec 2015 22:32

Mijn familie? Ik weet niet waar je het over hebt. Ik ben financieel niet in staat om nog eens twee maanden huur te betalen en dan elders ook nog te betalen. Het is goed dat je het worst case scenario neerpent. De zolder staat hier nog vol met spullen van de vorige huurder waaronder megavogelkooien, visbakken,....Dat "zou" weg zijn voor de dag dat ik er introk, hen al meerdere malen op attent gemaakt, maar het boeit hen niet om er iets aan te doen.
De wijkagent is een goede klant van de zaak en niet eens "binnen" geweest om te controleren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#93 , 04 dec 2015 10:21

Ben je wel 100 % zeker dat de overeenkomst geregistreerd is? Als verhuurder al het mogelijke doet om onder de radar van de fiscus te blijven, is registeren van de huurovereenkomst wel het stomste dat hij kan doen.
Waar staat dat het geregistreerd is. Mogelijks werd dit hier la vernoemd, maar ik heb nu eenmaal geen zin om die 7 voorgaande pagina's te doorzoeken

Reclame

kwispel
Topic Starter

#94 , 04 dec 2015 10:50

Staat stempel op met woorden kosteloze registratie administratie en dan naam ambtenaar gemeente

bambipower

#95 , 04 dec 2015 13:20

Ik geloof nooit dat hij een contract registreerd, om je achteraf zonder opzeg u te laten vertrekken... dan heeft registreren ook geen enkel nut voor hem - integendeel...

kwispel
Topic Starter

#96 , 04 dec 2015 13:46

Is zo'n stempel zoals beschreven voldoende voor registratie? Ik vind het wel erg contradictorisch: enerzijds registreren en anderzijds geen kennis hebben van dat men rekening moet houden met indexering, aparte ingang, waarborg cash vraagt, geen plaatsbeschrijving,...
Nu, ze hebben een vrij laag IQ en kunnen evengoed ergens gehoord hebben van: laat het best registreren. Misschien was het de vorige keer niet geregistreerd en hebben ze maanden geen huur ontvangen.

Ik vraag me wel af of ruimtelijke ordening zo'n lakse houding mag aannemen. Tenslotte is het toch hun taak om te controleren of alles in orde is conform de woonnormen. Is hier geen procedure die hen verplicht om langs te komen?

Xenophon

#97 , 04 dec 2015 13:48

Registratie heeft niets maar dan ook niets te maken met al de factoren die u aanhaalt. Indien u zeker wil zijn: trek naar het kantoor, toon de pagina en vraag hen om het na te kijken in het register.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

sloeberken

#98 , 04 dec 2015 13:55

Registratie van een huurcontract heeft niets met de staat van de woning te maken, en nog veel minder met de relatie verhuurder en huurder.
Registratiekantoor en zijn medewerkers, hebben geen relatie met de gemeente of de ruimtelijke ordening.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

kwispel
Topic Starter

#99 , 04 dec 2015 14:20

Dus stel: ik heb een tent te huur, beschrijf die als badkamer, kamer, salon, keuken. Ik trek naar de registratie en een huurder tekent. Dan komen die niet controleren of het klopt?

Indien ruimtelijke ordening zo'n lakse houding blijft aannemen, waar kan je dan terecht?

sloeberken

#100 , 04 dec 2015 14:26

het een heeft niet te maken met het ander, bij registratie is van belang dat alle partijen getekend hebben. Als u zo gek bent van iets te tekenen wat lucht is dan is dat enkel u probleem. In het jaar 2020 zijn we op zo een manier nog bezig zonder dat je zelf een degelijke oplossing zoek.
Hier gaat het niet opgelost geraken, dat zal je ten slotte zelf moeten doen. En u pijlen verschieten op instanties en mensen die er niets mee te maken hebben zal nog minder oplossen.
Laatst gewijzigd door sloeberken op 04 dec 2015 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Xenophon

#101 , 04 dec 2015 14:30

Uw huurder zal best eerst tekenen en daarna kan u gaan registreren, anders zegt het niet veel. Indien u een gedichtje wil registreren dan kan dat ook, zal wel niet gratis kunnen zoals bij huurovereenkomst voor hoofdverbljfplaats.

Begrijp dat het ene niets met het andere te maken heeft. En zit niet in met tenten, de bevoegdheden van administraties en andere dingen die niet ter zake doen maar regel uw problemen. Indien u ooit in Oostende, Gent of Brussel wenst te huren, laat het hier weten, dan kan ik op mijn hoede zijn.....
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.

chantika

#102 , 05 dec 2015 16:23

@chantika: nog voor ik had beslist om er in te trekken, zei de huisbaas me dat we één grote familie waren.
Mijn familie? Ik weet niet waar je het over hebt. .

kwispel
Topic Starter

#103 , 09 dec 2015 17:16

Ben tot onderling akkoord kunnen komen op voorwaarde dat ik zelf mee zoek naar nieuwe huurder. Ik mag het eigenlijk niet vragen, maar als er iemand zin heeft in "avontuur", be my guest :-)

Xenophon

#104 , 09 dec 2015 17:26

Bedriegt mijn geheugen me of spoorde uw geweten u 5 pagina's terug nog aan de inspectie te verwittigen om te vermijden dat andere sociaal zwakke huurders in die brandonveilige en door louche figuren gerunde slangenkuil terechtkwamen?

Staat er ook een einddatum op die (hopelijk)inspanningsverbintenis een nieuw slachtoffer te vinden? En staat het op papier?

kwispel
Topic Starter

#105 , 09 dec 2015 21:47

Neen, zij willen niets op papier en ja dat is een risico. Ze vragen ook om discreet te zijn naar volgende huurders. Ik bedoelde de vorige post ook ironisch.

Terug naar “Huren”