#8 , 06 dec 2015 19:43
Even verduidelijken: Ik ben een amateur op dit gebied.
Ik ben vertrokken na drie jaar van pesterijen en ruzie, voorbeelden zijn: Je moet niet al te zeker zijn dat dit kind van jou is- je kan je beter ophangen-luierik (alhoewel ik het voorbije jaar het hele huis heb verbouwd) en nog 1001 andere dingen.
Ik heb in drie jaar ook maar drie keer mijn dochter alleen bij me gehad, en dan nog maar alleen om gaan te wandelen, een halfuurtje.
Ondanks dat er geen enkele reden voor is wilde ze het kind niet lossen, ook haar moeder speelde het spelletje mee.
Ik ben dan over twee weken naar een advocaat gegaan, die heeft een brief voor bemiddeling meegegeven.
Een week later; vorige maandag, nu een week geleden heb ik haar gezegd dat ik wilde scheiden, en heb haar de uitnodiging voor bemiddeling van mijn advocaat gegeven, dit was eerder al enkele keren gezegd, maar er nooit van gekomen, waardoor ze bij ruzie dan zei: ga je weeral scheiden?
Ik ben dan met een valies met wat kleren naar mijn ouders gegaan, zij woont nog in ons huis, dat 66% van mij en 33% van haar is.(bij de notaris opgemaakt)
Ze is de dag nadien dan naar mijn advocaat gegaan maar heeft geen bemiddeling willen opstarten.
Ik weet niet wat ze gaat doen, ik veronderstel dat ze ook een advocaat gaat nemen.
Mijn advocaat heeft aangeraden om de acte te laten afgeven door een deurwaarder, zodat de zaak snel voor de (familie?)rechtbank kan komen. (wegens feestdagen in aankomst)
De 14de komt het voor.
Per sms stuur ik dagelijks: ik kom de klein halen, kies jij maar hoelaat.
ik krijg dan een uur voordien een sms om haar gaan te halen, ik mag maar een uurtje bij mijn dochter zijn, anders belt ze de politie zegt ze.
ik heb al eens een uurtje langer of een halfuurtje langer gevraagd, maar dat weigert ze, ik moet met mijn dochter een kwartier rijden naar mijn ouders en een kwartier terug, dus ik heb maar een halfuurtje met haar.
in de akte voor de rechtbank staat dat ik de dochter graag wil van maandag 18u tot woensdag 18u en van vrijdag 18u tot zaterdag 18u.
Mijn vrouw werkt op al die dagen en is altijd op zondag en maandag thuis.
Ik kan mijn uren regelen, en de dagen dat ik werk zelf kiezen, de dagen zijn dus gekozen in voordeel van de dochter en van de (ex)vrouw.
ik heb in de akte ook laten weten dat ik in het huis wil wonen omdat ik het kan/wil inkopen, zij kan dat zeker niet!