Vraag ivm EOT

Cayenta
Topic Starter

Vraag ivm EOT

#1 , 06 dec 2015 23:24

" het gezag over de persoon en beheer over de goederen van de kinderen worden aan de moeder toevertrouwd. Aldus zal de moeder alle bevoegdheden uitoefenen die aan dit recht zijn verbonden. De kinderen zullen bij haar verblijven. Zij verbind er zich evenwel toe voor alle belangrijke beslissingen betreffende de toekomst van de kinderen zoals keuze van studies, taal en godsdienstonderwijs , verblijf in een kostschool, buitenlandse reizen met de vader overleg te plegen, zonder evenwel hierbij aan haar prerogatieven als titularis van het gezag over de persoon en beheer van de goederen te verzaken. Ze zal altijd alleen in het belang van de kinderen de uiteindelijke beslissing nemen, onverminderd het wettelijk recht van verzet van de vader. "

Deze bovenstaande paragraaf staat vermeld in mijn eot akte ( dateert van 2008) , wil dit zeggen ik volledig hoederecht heb over de kinderen ivm beslissingen nemen? Is overleg voldoende of moet er daadwerkelijk een akkoord op papier staan om Rechtsgeldig te zijn zowel door mij als door mijn ex-man?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 07 dec 2015 07:37

Er staat wat er staat: U moet overleg plegen met de vader over die zaken, maar indien geen consensus, mag u de uiteindelijke beslissing nemen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”