#1 , 07 dec 2015 06:31
Hallo, wij hebben een probleem met onze buurman. Ik zal proberen in het kort de situatie te schetsen : bij ons in de straat is het beurtelings parkeren, wij hebben een huis met garage en oprit (en 2 auto's), iedereen die er woont respecteert elkaar enkel de nieuwe buurman (die een huisje huurt en als laatste hier komen wonen is) zorgt voor problemen. Er hangt aan onze oprit een bord (verboden parkeren en onze nummerplaten ik weet niet echt hoe zo een bordje noemt), dit omdat wij 98% van de tijd op onze oprit/in onze garage staan (omdat er zovele auto's zijn van mensen die geen oprit of garage hebben). Onze nieuwe buur zijn moto is 'ik parkeer waar ik wil, dus ook voor een garagepoort of oprit als het mij uitkomt'. Het probleem is dat als hij dit op vrijdag- of zaterdagavond doet, de auto een hele lange tijd (lees de tijd om zijn roes uit te slapen) op dezelfde plaats blijft staan, schots en scheef geparkeerd. Zo heeft hij al vele malen voor onze oprit gestaan, en zelfs na bellen bij hem aan de deur komt er nooit iemand opdagen en meestal kunnen we dan gewoon onze afspraken verzetten (of te voet gaan of met openbaar vervoer terwijl de auto NIET van onze oprit kan) of kunnen we later vertrekken (als hij dan toch besluit zich te verplaatsen). Iedere keer hebben we hem er heel beleefd en vriendelijk op aangesproken, dat wij toch graag van onze oprit afkunnen indien nodig, maar het antwoord is steeds hetzelfde 'ik parkeer waar ik wil, en stop met tegen mij te zagen en als het U niet aanstaat ga dan naar de flikken'. Ook met onze andere geburen heeft hij problemen, meestal veroorzaakt als hij dronken naar huis komt en dan begint ruzie te maken met wie hij toevallig tegenkomt.
De avond voor de federale verkiezingen was het weer prijs : buurman kwam thuis en zette zich weer voor onze oprit. Mijn man moest gaan zitten en moest dus de auto hebben voor ter plaatse te geraken, en zoals gewoonlijk kwam er geen reactie van onze buurman toen we hem probeerden te bereiken. Dus hebben we de politie gebeld, die hebben pv opgemaakt voor verkeerd parkeren, maar wij hebben hen gevraagd niet weg te takelen maar hem de tijd te geven zich te verplaatsen, de agenten gingen op het einde van hun shift nog eens langskomen en hadden ons de belofte gedaan niet weg te takelen als hij dan regelementair geparkeerd stond. Zijn vriendin is dan ook de auto komen verzetten (volgens een andere buur die dit gezien heeft) enkele uren erna. Onze buurman heeft altijd geweigerd om de boete te betalen, want hij was in zijn recht (volgens hemzelf) en wij viseerden hem met ons kinderachtig gedoe (vertelde hij tegen onszelf en iedereen die hij tegenkwam). Wij contacteerden de wijkagent om een oplossing te vinden voor zijn gedrag, en enkele weken was het rustig.
Plots kregen we via facebook een bedreiging van hem, dat hij voor de rechtbank moest verschijnen en dat hij ons huis ging afbreken als hij die boete toch moest betalen, want dit was allemaal onze schuld. Hierop hebben we weer de wijkagent gecontacteerd, daar we om een oplossing hadden gevraagd en niet om een bedreiging.
Na enkele weken stilte (en wij die dachten dat de wijkagent toch tot hem doorgedrongen was), kwamen onze buren ons melden dat hij ons huis in een openbare post op facebook had gezet, met de vermelding erbij van de straat en gemeente waar wij wonen, en dat hij ons 'ging laten pakken op bouwovertredingen, dat hij hier alles ging aan doen om ons te doen betalen'. Weer hebben wij dit gemeld bij de wijkagent, want dit vinden wij schending van onze privacy en lasterlijke praat (alles is bij ons verbouwd met vergunningen allerhande).