Naakte eigendom woning schenken aan kinderen bij echtscheiding.

cocohilde
Topic Starter

Naakte eigendom woning schenken aan kinderen bij echtscheiding.

#1 , 16 dec 2015 13:08

Graag wil ik vereffening - verdeling bespoedigen. Ik stelde voor aan notaris de naakte eigendom van de gemeenschappelijke woning te schenken aan kinderen. Ex blijft in de woning( krijgt vruchtgebruik ) en kan alleen verkopen als alle kinderen akkoord zijn. Op deze manier krijg ik zelf ook veel minder, dan wanneer ex uitkoopsom betaalt. De notaris vindt dit een zeer goede oplossing. Ex is niet akkoord, hij wil uitkoopsom betalen aan mij .
Ik mag notaris niet benaderen, die moet onpartijdig blijven. Weet iemand of het mogelijk is dat ik de helft van de naakte eigendom ( = mijn helft ) aan de kinderen schenk? Ik ben nog niet bejaard, maar heb wel al een aantal jaren op de teller staan. Voor mij zou deze regeling veel gemoedsrust geven en verdere strijd en ellende besparen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
k.b.

#2 , 16 dec 2015 14:35

U hebt vermoedelijk geen helft van de woning ... de woning zit in de huwgemeenschap waar jullie beiden een aandeel van 50/50 in hebben en dat is dus niet hetzelfde ...

Een oplossing zoals u aangeeft kan een "vooruitgang" betekenen indien de partners er principieel bezwaar tegen hebben aan elkaar belangrijke geldsommen te moeten overmaken in de vereffening ...

Waarom zou u de notaris niet mogen benaderen ... U mag uw wensen en motivaties mededelen ... de onpartijdigheid van de notaris impliceert dat hij deze zal bekijken en desgevallend voorleggen aan de tegenpartij zonder hierbij de andere partij deze oplossing te willen "verkopen / opdringen"
Hij is echter aangesteld voor de vereffening van jullie huwelijkstelsel ... dus als uw partner al niet onmiddelijk een dergelijk idee als een oplossing gaat beschouwen sterft dit idee een zeer snelle dood ...

k.b.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”