Heb je het filmpje bekeken?Kan je ook uitleggen waarom de gangbare trend in de rechtspraak plots hier niet zou toegepast worden?Tuurlijk ben je niet in fout.
bovenstaande opmerking klopt wel, maar is niet van toepassing op uw situatie.
TS rijdt achteruit waardoor de tegenpartij van rechts komt ten opzichte van de rijrichting van de TS. Wat de voor-, achter-, linker- of rechterkant van de auto is is onbelangrijk bij een ongeval. Het enige wat telt is de rijrichting van de beweging die het voertuig maakt op het moment van het ongeval.Op het filmke sta jij toch rechts ten opzichte van tegenpartij, is op u linker flank gereden.
Ja, en ik heb al uitgelegd waarom het voor de TS zou kunnen tegenvallen. De enige tegenreacties die hierop komen zijn meningen zonder enige vorm van argumenten of verkeerde voorstellingen van de feiten.Heb je het filmpje bekeken?Kan je ook uitleggen waarom de gangbare trend in de rechtspraak plots hier niet zou toegepast worden?Tuurlijk ben je niet in fout.
bovenstaande opmerking klopt wel, maar is niet van toepassing op uw situatie.
lanox, meestal volg ik u in uw uitstekende antwoorden, maar nu sla je toch echt wel de bal mis.TS rijdt achteruit waardoor de tegenpartij van rechts komt ten opzichte van de rijrichting van de TS. Wat de voor-, achter-, linker- of rechterkant van de auto is is onbelangrijk bij een ongeval. Het enige wat telt is de rijrichting van de beweging die het voertuig maakt op het moment van het ongeval.Op het filmke sta jij toch rechts ten opzichte van tegenpartij, is op u linker flank gereden.
1. Dit klopt dus niet, maar is wel van zeer groot belang en zorgt voor een wereld van verschil. Als de TS stil stond was er geen discussie: tegenpartij in fout. Maar de TS rijdt vooruit tot voor de parkeerplaats en een fractie voor de aanrijding begint hij achteruit te rijden. Ik heb de beelden verschillende keren bekeken en ben hier 100% zeker van. De TS geeft dit ook aan op het aanrijdingsformulier.lanox, meestal volg ik u in uw uitstekende antwoorden, maar nu sla je toch echt wel de bal mis.
TS stond stil op het moment van de aanrijding.
TS begon al aan haar manoeuver op het moment dat de tegenpartij nog voorruit reed.
TS stond ook al op diezelfde plaats op het moment dat de tegenpartij aan haar manoeuver begint.
De tegenpartij kan nooit in haar recht zijn omdat ze duidelijk achteruit rijd waar dit niet toegelaten is.
TS kan niet zomaar in lucht opgaan.
Een spookrijder kan geen beroep doen op voorrang van rechts.
Ik heb de beelden ook verschillende keren bekeken en ben ook 100% zeker dat TS stil stond op het moment van de aanrijding. Je ziet haar zelfs kijken naar het andere voertuig en dan stoppen op het moment dat het andere voertuig achteruit begint te rijden.1. Dit klopt dus niet, maar is wel van zeer groot belang en zorgt voor een wereld van verschil. Als de TS stil stond was er geen discussie: tegenpartij in fout. Maar de TS rijdt vooruit tot voor de parkeerplaats en een fractie voor de aanrijding begint hij achteruit te rijden. Ik heb de beelden verschillende keren bekeken en ben hier 100% zeker van. De TS geeft dit ook aan op het aanrijdingsformulier.lanox, meestal volg ik u in uw uitstekende antwoorden, maar nu sla je toch echt wel de bal mis.
TS stond stil op het moment van de aanrijding.
TS begon al aan haar manoeuver op het moment dat de tegenpartij nog voorruit reed.
TS stond ook al op diezelfde plaats op het moment dat de tegenpartij aan haar manoeuver begint.
De tegenpartij kan nooit in haar recht zijn omdat ze duidelijk achteruit rijd waar dit niet toegelaten is.
TS kan niet zomaar in lucht opgaan.
Een spookrijder kan geen beroep doen op voorrang van rechts.
2. Is irrelevant.
3. Ook irrelevant daar TS in beweging is, zie 1.
4. Pijlen op de grond op een parking hebben geen betekenis in de wegcode. De enige plaats waar pijlen op de grond een betekenis hebben is vlak voor een kruispunt. Als je de pijlen op een parking dezelfde betekenis zou willen geven, dan betekent dit ook dat niemand op die parking een parkeerplaats mag inrijden.
5. Inderdaad, maar TS was beter blijven stil staan.
6. Aanrijdende partij is geen spookrijder, maar zelfs als hij een spookrijder was volgt niet elke rechter uw stelling. Welkom in België.
Geen dt-fout... Gewoon een typfout... De t op mijn toetsenbord werkt niet goed (echt waarLaten we dan verder discussiëren als ofwel de beelden terug online staan, ofwel de TS bevestigt of ontkent dat hij stil stond.
edit: schandelijke dt-fout
Simpelweg omdat achteruit rijden een manoeuver is. in dit geval waren ze beiden een manoeuver aan het doen. Dus geld de voorrang van rechts regel.heb altijd geleerd dat wie achteruit ergens op een wagen rijd in de fout is. Heb nochtans in gans mijn actieve loopbaan heel wat km afgelegd (+- 70 x rond de aarde).