Kosten interventie vr boiler

julie3
Topic Starter

Kosten interventie vr boiler

#1 , 14 dec 2015 09:56

In februari 2016 wonen we hier 1 jaar. Nu werkt de boiler niet meer. Is de factuur voor de interventie voor ons of huisbaas?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#2 , 14 dec 2015 10:08

Indien u hem niet stukgemaakt heeft door incorrect gebruik en correct heeft laten onderhouden (in principe jaarlijks dus zou geen probleem mogen stellen in dit geval) dan voor de huisbaas.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

julie3
Topic Starter

#3 , 14 dec 2015 10:16

Dankuwel

Reclame

sloeberken

#4 , 14 dec 2015 11:11

Wie heeft de opdracht gegeven voor die interventie.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Xenophon

#5 , 14 dec 2015 11:19

!! Inderdaad een belangrijke kanttekening, cf sloeberken hierboven: ik ging ervan uit dat de herstelling gebeurd was via de verhuurder of mits uitdrukkelijk akkoord maar daarover zegt u niets.

U dient de verhuurder op de hoogte te stellen en deze dient dan op zijn kosten te laten herstellen, indien u hem niet op de hoogte stelt en niet de kans geeft iets te ondernemen dan kan hij ook moeilijk doen over de factuur indien u daarmee aankomt. Is nog niet gezegd dat hij gelijk zal krijgen voor de rechtbank maar toch: u dient in eerste instantie via hem te gaan.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.

julie3
Topic Starter

#6 , 18 dec 2015 06:45

Eerst gebeld naar verhuurder maar konden die niet bereiken, hebben dan zelf gebeld naar firma..

ebonynoire

#7 , 18 dec 2015 11:26

Dan vrees ik dat uzelf de rekening moet betalen.

LeenW

#8 , 18 dec 2015 11:28

De factuur is voor de opdrachtgever, een firma gaat niet wachten op een discussie met de huisbaas om te zien aan wie ze moeten factureren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 dec 2015 12:24

Onderhoud is voor de huurder. Sleet is voor de verhuurder.
Kent u ondertussen al de oorzaak van de panne? Laat die dan klaar en duidelijk op de factuur vermelden

sloeberken

#10 , 18 dec 2015 12:37

Huurder is in de fout gegaan, omdat hij dezelfde dag de verhuurder niet kan bereiken, zelf een nood interventie vragen, terwijl er nog geen dringende toestand was, vrees ik toch voor de gevolgen.
Hoe gaat de huurder bewijzen dat hij getracht heeft de verhuurder te bereiken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

julie3
Topic Starter

#11 , 18 dec 2015 12:53

Is oproep op telefoon geen bewijs? Oorzaak is dat er vanalles versleten was in de boiler. Ze komen nieuwe boiler plaatsen. We hadden geen verwarming en geen warm water en zitten hier met jong kindje.is dat dan geen noodsituatie?

julie3
Topic Starter

#12 , 18 dec 2015 12:56

Is oproep op telefoon geen bewijs? Oorzaak is dat er vanalles versleten was in de boiler. Ze komen nieuwe boiler plaatsen. We hadden geen verwarming en geen warm water en zitten hier met jong kindje.is dat dan geen noodsituatie?

julie3
Topic Starter

#13 , 18 dec 2015 12:57

Van zondag tot nu geen warm water en geen verwarming.

julie3
Topic Starter

#14 , 18 dec 2015 13:04

Is het onverstandig van mij als ik het bedrag aftrek van de maand huur en kijk of verhuurder er iets van zegt?

Xenophon

#15 , 18 dec 2015 13:16

Doe dat in geen geval (het bedrag in mindering brengen). Dan begaat u een zware inbreuk op uw verplichtingen.

Hou uw telefoongegevens bij en schrijf ASAP een aangetekende brief naar de verhuurder waarin u wijst op de situatie i.v.m de afwezigheid van warm water, het kind (maakt juridisch niet uit maar soit, kan dienen om de spoed in de verf te zetten veronderstel ik), het feit dat hij niet kon bereikt worden ondanks herhaalde pogingen en dat u bijgevolg zelf het nodige heeft laten doen doch meent dat de herstelling/vervanging ten zijnen laste is en hij bijgevolg in bijlage de factuur vindt, met verzoek binnen de 14 dagen te betalen.

Indien hij reageert: herevalueer in functie van het antwoord.

Hoeveel bedraagt de rekening overigens?

Reageert hij niet: stuur een ingebrekestelling en geef nog één week. Trek daarna naar de vrederechter om uw kosten te recupereren en vraag deze desnoods u te machtigen de som in te houden van de huur.

Niet gezegd dat het zal 'pakken' maar lijkt me een begin. Lukt het allemaal niet: laat de oude boiler terughangen bij vertrek.

Terug naar “Huren”