Koppel gaat uit elkaar, huis verdelen.

jennyke3
Topic Starter

Koppel gaat uit elkaar, huis verdelen.

#1 , 17 dec 2015 13:50

1.5j geleden heeft mijn ex op mail gezet wat hij vd meubels wilde hebben en dat de rest voor mij was

nu ben ik vertrokken en beschuldigd hij mij van diefstal kan dit?????

in paniek toen de politie hier plots ad deur stond had ik gezegd dat ik ze niet had

grts

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 dec 2015 14:29

Nogal warrig verhaal. Vandaar wat vragen:

1. Zijn er nog facturen van die meubels? Indien ja, op wiens naam staan deze?
2. Wat zei de politie toen deze aan uw deur stond?
3. Je hebt gezegd dat je de meubels niet had. Heb je deze inderdaad niet meer of toch wel?
4. Heb je de mail van uw ex nog?

In principe is het feit dat je meubels in uw bezit hebt, genoeg om aan te nemen dat ze ook uw eigendom zijn. Een factuur op naam van uw ex zou mogelijk het vermoeden kunnen wekken dat ze van uw ex zijn, maar indien jullie op moment van de aankoop getrouwd waren, zal een factuur ook niet echt sluitend bewijs zijn dat de meubels ook effectie van uw man waren en enkel van uw man.

Vandaar dat ik me wat afvraag waarom de politie langsgekomen is? Zeker aangezien het anderhalf jaar na de feiten is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jennyke3
Topic Starter

#3 , 19 dec 2015 10:03

ik ben tot vorige week in het huis blijven wonen waar de meubels stonden
ik had tegen de politie gezegd dat ik niets gestolen had ik kreeg zelfs niet de kans mijn advocaat te contacteren
we hadden een samenlevingscontract wat ieder 50% eigenaar is van verschil passief actief
ik heb de mail nog
in het vonnis vd rechtbank staat ook

"OM DEZE REDENEN" ( dit heb ik pas achteraf eigenlijk goed gelezen gehad )
dat ik de woning moest ontruimen incl al de roerende goederen ten laatste op 16 dec om 24h
indien ik de woning niet tijdig verliet dan kon hij mij en alle roerende goederen op de openbare weg laten zetten
vanaf 17 dec moest ik dan 1000€ betalen per begonnen maand tot de volledige ontruiming en ter beschikking stelling vd woning aan eiser ( mijn ex)

zijn nieuwe vriendin heeft de woning echter al betreden de 16de om 16h (dus nog toen ik daar woonde maar niet aanwezig was) blijkbaar heeft zij ook elke auto die bij mij ad deur stond gefotograffeerd en hebben al die mensen een huiszoeking gehad

nu hadden ze de vrachtwagen gevonden en de eigenaar verplicht om alles daar af te laden met als gevolg dat al mijn klederen persoonlijke papieren dossiers vd rechtzaken foto's enz ook daar afgezet zijn moeten worden

ik weet niet of zoiets kan en al zeker niet of dit mag

Reclame

jennyke3
Topic Starter

#4 , 19 dec 2015 13:37

ik ben juist naar de politie gegaan om klacht tegen haar in te dienen en ik werd gelijk buiten gezet met de mededeling dat ik geen klacht in te dienen had
ik weet dus echt niet meer wat te doen

Terug naar “Kopen”