medisch onderzoek bedrijfsarts na ziekteverlof

lala
Topic Starter

medisch onderzoek bedrijfsarts na ziekteverlof

#1 , 24 aug 2008 17:15

hallo,

ik ben door mijn zwangerschap 2.5 maand thuis gebleven omdat ik ziek was...
ik heb een doktersattest tot eind augustus 2008, maar aangezien ik me beter voel de laatste tijd en me rotverveel thuis heb ik aan mijn personeelsdienst gevraagd of ik vroeger kan terugkomen werken. Ik moest dan een nieuw doktersattest binnenbrengen en een bewijs dat ik terug 100% aan de slag kan.
Dan krijg ik bericht dat ik niet mag beginnen te werken alvorens op bezoek te zijn geweest bij de bedrijfsarts. Morgen moet ik ernaar toe.

Is dit de normale procedure? Wat kunnen de gevolgen hiervan zijn of is dit gewoon routine?

Moet ik op iets lettten om niet in de problemen te komen?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen

groetjes
lala

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber

#2 , 25 aug 2008 10:16

Dit is normaal. Als je komt werken en je bent nog niet genezen ben je in geval van arbeidsongeval niet verzekerd.

Het feit dat je werkgever je naar de arbeidsgeneesheer stuurt is gewoon om er zeker van te zijn dat jij en je ongeboren kind geen risico lopen. Indien je 'ongeschikt' wordt verklaard kan je misschien vragen of er dingen zijn die je thuis kan doen. Je werkgever zal dat zeker appreciëren.

lala
Topic Starter

#3 , 25 aug 2008 10:40

hallo,

hartelijk dank voor uw antwoord
het is me nu iets duidelijker.

groetjes

lala

Reclame

Terug naar “Andere”