Goedendag,
Even in het kort mijn situatie.
Ben grensarbeider. Woon in Antwerpen. Contract ging in op 1 april 2012 met contract voor 1 jaar.
Okt 2012 kregen we in het gebouw aparte electriciteitsmeters (oud kantoorpand met elec meter per verdieping die eind 2012 overging naar individuele meters per appartement)
Eindafrekening werd verdeeld per verdieping. werd berekend door "verbruik december" * 12 is totaal bedrag. Hier hadden we een verhitte discussie over. Hij kan naar mijn mening niet zomaar een maand pakken en deze vermenigvuldigen met 12 en zo mijn eindafrekening van de electra berekenen. Ik woonde ook niet eens daar sinds 1 jan, maar sinds 1 april. En wie weet was de buurman net in december op vakantie waardoor het percentage verbruik van mij veel hoger lag dan die van hem en daardoor ik door de extrapolatie dus meer moet betalen.
Hij zei omdat ik niet akkoord ging met de berekening, dat ik het pand moest verlaten en toch moest betalen.
Ik heb het in 3x terugbetaald. Na de eerste betaling, heeft hij mij gemaild en gevraagd of ik wilde blijven.
Ik heb toen teruggemaild dat ik dat wel zou willen. had geen zin om te verhuizen en de lokatie waar ik woon is prima. Alleen hij is een beetje raar.
Nu woon ik hier dus al bijna 4 jaar en wil naar iets groters gaan verhuizen.
Ik weet alleen niet of ik zomaar weg kan. Volgens mij moet ik 3 maanden van tevoren opgeven dat ik weg moet.
Is mijn contract nu overgegaan op een 9 jaarcontract of een 3-6-9 contract?
Wat wordt er precies bedoelt met het 3-6-9 contract?
Ik weet ook niet of mijn contract is geregistreerd. Ik lees ook veel mensen die dit uitzoeken via telefoon, maar ik heb geen idee waar.
Kan iemand mij dit vertellen?
Wel zag ik trouwens deze link: https://eservices.minfin.fgov.be/portal ... /documents
Ik weet alleen niet of het werkt, omdat mijn ID kaart (en portemonnee) gestolen was en ik nu dus aan het wachten ben op mijn nieuwe ID kaart... maar testen kan dus niet helaas.
Ik hoop dat iemand mij een beetje wegwijs kan maken