Natuurlijk !Zou je met een eenmanszaak moeilijker je centen bij de curator weg kunnen houden als bij een vennootschap?
Ja iedereen moet dit uitmaken voor zich zelf, en waar hij zich het beste bij voelt.Ik heb intussen contact gehad met Dyzo en zei raden ten zeerste af om tegen de wil van de curator in te gaan. Hij moet het advies voor verschoonbaarheid geven dus rij die tegen zijn kar en.... Dat risico wil ik toch niet nemen.
Dit kan je toch zelf een beetje weten, als je geen strafbare feiten heeft gepleegd kan hij je verschoonbaarheid niet doen weigeren.Bovendien kan er na sluiting van faillissement (in geval dat je geen verschoonbaarheid krijgt) men zelfs beslag leggen op je aandelen van de vennootschap.
Aangezien u in post #3 hierboven al aan het uitzoeken bent hoe u het best inkomsten weg kan houden van de curator zou ik daar ook mijn handen niet in het vuur durven voor steken, neeNee, in de korte tijd dat de faling nu loopt helemaal geen contact met de curator, heb een keer een mail gestuurd met wat vragen maar geen reactie terug gehad. Het contact bij ons thuis was wel vriendelijk en correct en op de rechtbank ook. De post komt nog gewoon aan, we hebben ook helemaal geen uitleg gekregen of we die langs moeten brengen. Meterstanden zijn niet opgenomen, dyzo heeft ons nu uitgelegd dat we dat moeten doen, wij wisten van niks.
Ik durf mijn handen niet in het vuur te steken voor die verschoonbaarheid, je weet het nooit lijkt me, ik heb hier op het forum ook al verhalen gelezen over mensen waarvan de curator een jaar later nog durft zeggen dat ze goederen uit de vennootschap hebben gehaald etc.
Het is ook geen groot probleem we kunnen in loondienst gaan werken, maar met de tabellen die ik bij Dyzo vind van het loon dat je mag houden komen wij niet rond met alle vaste lasten, en goedkoper gaan wonen is niet zo simpel als je net failliet bent, geen loonstroken kunt laten zien etc