Ik zou opnieuw zelfstandige in bijberoep willen worden voor de verkoop van handgemaakte spulletjes. Ttz, ik zou liever geen zelfstandige in bijberoep worden, maar blijkbaar is dat de enige manier om je spulletjes te koop te kunnen aanbieden.
Probleem is echter dat ik binnen enkele maanden moet verhuizen. Voor een eenmanszaak is het adres normaal gezien het domicilie-adres. Kan ik echter al het adres van mijn toekomstige domicilie gebruiken (dit huis is momenteel bewoond door mijn broer)?
Want nu betalen voor ondernemingsnummer en btw-nummer, en dan binnen een paar maand nog eens om het adres te wijzigen is wel zot, aangezien de verkoop echt niet zo'n grote bedragen opbrengt.
Uw adres wordt automatisch op uw domicilie gezet, je kunt dat zelf niet veranderen. Maar voor een eenmanszaak zit je niet met de publicatiekosten van een onderneming, dus dat moet nog wel meevallen.
Op de site van Xerius vond ik het volgende: Kostprijs
elke wijziging kost 82,50 per vestiging
een wijziging melden aan de btw kost 40 euro (dat is exclusief btw)
Dus da's 122.50 euro, daar moet ik al héél veel juweeltjes voor verkopen hoor
Zoals leen al schreef je BTW aanvraag en eventuele wijziging dit kan je zelf door formulieren te downloaden of ga der zelf om op u BTW kantoor en daar kan je ze ter plaatse invullen. anders stuur je ze aangetekend op.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.
Hey, vraag ter zijde. Hoelang duurt het vanaf langsgaan bij ondernemingsloket tot effectieve oprichting dat je je activiteiten mag starten voor een eenmanszaak?
Met vb, ik ga 5 januari langs bij ondernemingsloket(zonder afspraak, of maak ik hier best 1 voor?), voor de aanvraag in te dienen,- hoeveel dagen moet ik tellen voor ik mag starten met alle activiteiten + verkopen?