Vonnis!!

Jokertje
Topic Starter

Vonnis!!

#1 , 21 dec 2015 14:45

Hallo,

Wij hebben al geruime tijd een vonnis waar ik mij volledig aan houd,doch blijft mijn ex moeilijk doen,niet direct naar mij toe,communicatie 2 keer 0 door omstandigheden.
Hij wil steeds aanpassingen en doet dit via advocaten,mijn advocaat zegt je hebt gunstig vonnis doet niks verkeerd enz...
Maar plezant is anders,hij heeft de overeenkomst ook getekend,dus was akkoord
Nu steeds opnieuw vragen om aanpassingen te doen
Is wel een hele moeilijke toestand tussen mij en mijn ex,maar wat ons kind dat betreft hou ik mij aan ons vonnis!!
Waarom steeds die dreigementen via advocaat,of aanpassingen,zou alles willen laten rusten,we waren beiden akkoord en ons kind dat is tevreden

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wilfried1954
Contacteer: Website

#2 , 21 dec 2015 14:58

Het enige dat rechtsgeldig is, dat is het vonnis.

Als je ex aanpassingen vraagt en jij kan daar mee leven - al is het maar om de kerk in het midden te houden - dan zijn jullie vrij om het hier en daar anders te doen. Opgelet: dit geeft geen verworven recht, het vonnis blijft steeds het enige uitvoerbare als er achteraf onenigheid is.

Jokertje
Topic Starter

#3 , 21 dec 2015 15:10

Oké bedankt,maar steeds die bedreigingen van zijn advocaat...
Je loopt er de muren van op en kan het missen als kiespijn,heeft een lange procedure geweest heb het wel gehad nu!!

Reclame

Xenophon

#4 , 21 dec 2015 15:27

Zijn advocaat heeft niet te dreigen en u voert best enkel en alleen het vonnis uit. Deel mee aan de advocaat dat u zich houdt aan het vonnis, verder niet wenst te communiceren over de kwestie en dat hij maar een procedure dient op te starten indien het hem niet aanstaat.

In dergelijke situaties zou ik geen concessies overwegen want daar komen toch alleen problemen van, hou u strikt aan hetgeen er staat.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Jokertje
Topic Starter

#5 , 21 dec 2015 15:49

Ppfff krijg hier steeds heen en weer berichten van zijn advocaat naar de mijne,maar inderdaad vonnis volgen is zijn advies,via de juist erg dat het niet stopt!!

Xenophon

#6 , 21 dec 2015 16:06

Geef uw advocaat opdracht om aan zijn/haar confrater duidelijk te maken dat het standpunt in deze (strikte uitvoering van het vonnis en geen geonderhandel) finaal is en deze er niet meer over hoeft te communiceren.

Advocaten werken immers (begrijpelijk) niet gratis, ook niet indien ze postbus spelen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.

Jokertje
Topic Starter

#7 , 21 dec 2015 19:14

Daarbij is onze zaak al geklasseerd :o
Dus vrees nog voor andere procedure dan!?
Zie wel zorgen voor later...
Alvast bedankt voor de reacties

Xenophon

#8 , 21 dec 2015 19:25

U riskeert een andere procedure, dat klopt. Maar de tegenpartij zal dan wel met nieuwe en valabele argumenten moeten komen, als het is om te herkauwen wat hij tevoren reeds vruchteloos aangeleerd heeft zal het niet lang duren.

Jokertje
Topic Starter

#9 , 22 dec 2015 20:13

Is eigenlijk net dat wat ik niet wil,nieuwe procedure,en ons vonnis is maar geldig van int voorjaar dit jaar!!
Met wat zijn we nog bezig dan,heb zelf ook moeilijke keuzes moeten maken en water bij de wijn gedaan tot uiteindelijk vonnis te komen,je kan toch niet om een paar maanden aanpassingen vragen?

Xenophon

#10 , 22 dec 2015 20:20

Vragen kan altijd, de weigering incasseren hoort erbij. Jaag u er niet in op: 'Just say no'.

Terug naar “Echtscheiding”