Schade aan keuken toestellen.

TELENET
Topic Starter

Schade aan keuken toestellen.

#1 , 27 dec 2015 13:48

Geachte mensen,
Mijn huurder had een contract van 1 jaar.
Plaatsbeschrijving opgemaakt in der minne en registratie huurovereenkomst in orde.
De opzegtermijn is niet gerespecteerd, maar daar heb ik geen probleem mee.
Tijdens en bezoek met kandidaten huurders gemerkt dat de toestellen in de keuken niet proper waren.
Het aan de huurder gemeld.
Bij de uittredende plaatsbeschrijving blijkt het volgende:
- de vitrokeramische kookplaat is erg beschadigd, vermoedelijk nooit gereinigd geweest, maar nu wel met een schuur middel.
- de binnenzijde en de ruit van het fornuis zijn erg vervuild met aangebrand vet.
- de telescopische damkap is niet uitgekuist en de motor maakt een vies geluid.
De toestellen waren nieuw en waren ook zo vermeld in de intredende plaatsbeschrijving.
Wegens nog geen akkoord tussen de partijen, zijn er nog geen documenten ondertekend en de waarborg nog niet vrijgegeven.
Wat kan ik aanrekenen voor de schade aan de vitrokeramische kookplaat?, een nieuwe kost minstens 350 euro.
Een dampkap kost ook ongeveer 150 euro, de motor van de huidige damkap zal niet te herstellen zijn.
Een poetsvrouw die met factuur werkt is praktisch niet te vinden.
Hoe het in orde brengen van het appartement aanrekenen?, de huidige huurder wil het zelf niet doen.
Een offerte vragen voor de herstellingen?, dat kan,maar de nieuwe huurder wil zo vlug mogelijk intreden.
Wie kan raad geven voor het oplossen van deze problemen.
Mvg.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 dec 2015 13:52

Industriële poetsfirma inschakelen en factuurbedrag afhouden van waarborg.
Idem kosten vervanging dampkap (indien reeds wat ouder dan een percentage aftrekken voor afschrijving).
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Huren”